1. Kuva sziget - Kuulut elämään (Venera Lumani - Dua të jetoj)
2. Kuva ESC93 - Näkymä (Rihards Bērziņš - Your Eyes)
3. Kuva Timoteus - Kysymys (Elephants From Neptune - Unriddle Me)
4. Kuva TomppaJr - Kyynel (Emelie Irewald - Där och då med dig)
5. Kuva Timoteus - Kotilakka (Tasha Odi - Giving Up Your Love)
6. Kuva TomppaJr - Surujen satamaan (Pankastic! - Kicsi a világ, de nagy világ)
7. Kuva sziget - Lappu-Liisa (Alexandra Joner - Cinderella)
8. Kuva sziget - Joutsen (Sunday - Fjaðrir)
9. Kuva ESC93 - Telttaretki (Spoon - Keep Marching On)
10. Kuva UFOPOLI - Usva (CEJ - We Were in Love)
11. Kuva TomppaJr - Mennään vessaan (Glen Vella - Breakaway)
12. Kuva sziget - Pienempi riesa (José Freitas - Mal Menor (Ninguém me guia à razão))
13. Kuva akuankka13 - Kohti mikrokosmosta (Riga Metro - High Heels)
14. Kuva Timoteus - Kätketty tie (Hovig - Stone in a River)
15. Kuva sziget - Säästetään (Hans On The Bass - Loveshine)
16. Kuva sziget - Hohto (Alexa Feser - Glück)
17. Kuva ESC93 - 50 km (The Vad Vuc - Cocktail e fantasmi)

~~~~~

Kuulut elämään

Hän on silmä, tarkkailee
Höpsivää oikaisee
Kryptisesti vastailee
Viitan ylle kietaisee

Nenänpääni tuskin nään
Noiduttuina törmäillään
Auktoriteetit ärsyttää
Itsenäistä, mielestään

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Pyrkimys aito kilpistyy
Epäselvä vain on syy
Hukkuneena mielekkyys
Ja pakenee menneisyys

Hän ei toimi, seuraa vain
Musta varjo kannoillain
Kiusanhenki irvokkain
Ylpeyteeni kolhun sain

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Ilmestyy, neuvojaan tarjoaa
Pois, helvettiin
Painu, pyydän niin
Et auta yhtään kuitenkaan
Uskomaan ja täytyy
Yksinään tie löytää

Kuulut elämääni harhaiseen
Kuulut elämääni valheineen
Näytät tikapuut kirkkauteen
Ne hylkään ja karkaan

Kuulut elämään (Harhaiseen)
Kuulut elämään (Valheineen)

~~~~~

Näkymä

Saat mut sekaisin vieläkin
Muistan katseesi, niin kaunista - vangikses jäin
Ehken milloinkaan saa kokea vastaavaa
Lähdit toisaalle, on pakko luovuttaa

Lennän yli arojen, vuoristomaan
Sinne missä saisin sut unohtumaan
Lennän yli arojen, vuoristomaan

Yön pimeyttä halkomaan
Käy nyt aurinko aamullaan
Maalauksellinen on taivas alla tänään
Boeing tunnelman luo huminaäänellään

Kas, silmät haaveeni haalentuu
Tämän maiseman loiste ne vie mukanaan
Kas, silmät haaveeni haalentuu
Tämän maiseman loiste ne vie mukanaan

Lennän yli arojen, vuoristomaan
Sinne missä saisin sut unohtumaan
Lennän yli arojen, vuoristomaan
Jonnekin missä saisin sut unohtumaan

~~~~~

Kysymys

On syyn ja seurauksen epäsuhta
On ajan kätkeytyvyys
On sekopäiden hapatusta
Voi pyhä räävittömyys

Olennaisuus olennon
Olen kysymys vastaukseton
Olennaisuus olennon
Olen kysymys

Löytyy epäjumala
Sen nimi Humaanisuus
Pitää alttarille uhrata
Vapaan tahdon vaativuus

Olennaisuus olennon
Olen kysymys vastaukseton

Ei onnenonkijaa
Voi kukaan avittaa
Arpansa kaikki saa
Ei pidä valittaa

Olennaisuus olennon
Olen kysymys vastaukseton
Olennaisuus olennon
Olen kysymys vastaukseton

~~~~~

Kyynel

Kuuta piiloon sumu painaa
Hän istuu siinä yksinään
On kyynel silmäkulmaa
Taas jäänyt tutkimaan
Kuin ivaillen

Hän näkee loisteen tähtitaivaan
Vain vaivoin alta saasteiden
On kyynel aloittanut
Jo sen matkan viimeisen
Ohi suun

Kiitää kiertokulkuaan
Myöskin hän, yksi ihminen

Ei pääse voittajatkaan maaliin
Jää kalkkiviivaa viilaamaan
On kyynel kiinni leuassa
Kuin kastehelmenä
Odottaa

Jäämeren juomaan sekoitettuun
Hukuttautuu ihmisyys
Pian kyynel irtoaa
Ja kohti heinänkortta käy
Kuolemaan

Kiitää kiertokulkuaan
Myöskin hän, yksi ihminen
Päättyy askel maallinen
Ehkä nyt, ehkä huomiseen

Kyynel liuennut on multaan
Se vettä sateen lailla on
Vain hieman lisää suolaa
Ja kaipaus loputon
Niin siinä meillä on
Hienot kyyneleet

~~~~~

Kotilakka

Kavahtaa hieman saanhan
Kidnapattu kummaan maahan oon
Tänne en silti jää

Uskon vaistoain
Kun veri vetää, on suunta tää
Käytän aistejain
Ja tutut tuvat mä vielä nään

Kotilakan luo vie myötätuuli
Kotilakan imu on aina suuri
Kotilakan luo, jee-i-jee-i
i-jee-i, o-o-oo

Palaan! Palaan!
Soi mielessäni aina
Palaan! Palaan!
Ei matka paina
Palaan! Palaan!
Soi mielessä ja jaksan
Lopun matkaa kotiin

(En muuta voi, en muuta osaa)

Miksen voi saada rauhaa?
Joku mut kärrää kauas pois
Sinne en silti jää

Uskon vaistoain
Kun veri vetää, on suunta tää
Käytän aistejain
Ja tutut tuvat mä vielä nään

Kotilakan luo vie myötätuuli
Kotilakan imu on aina suuri
Kotilakan luo, jee-i-jee-i
i-jee-i, o-o-oo

Palaan! Palaan!
Soi mielessäni aina
Palaan! Palaan!
Ei matka paina
Palaan! Palaan!
Soi mielessä ja jaksan
Lopun matkaa kotiin

(En muuta voi, en muuta osaa)

On oudon toistuvaa
Kiertokulkuni tää
En silti muitakaan
Vaihtoehtoja nää

Kotilakan luo vie myötätuuli
Kotilakan imu on aina suuri
Kotilakan luo, jee-i-jee-i
i-jee-i, o-o-oo

Palaan! Palaan!
Soi mielessäni aina
Palaan! Palaan!
Ei matka paina
Palaan! Palaan!
Soi mielessä ja jaksan
Lopun matkaa kotiin

Vie sinne tuuli

~~~~~

Surujen satamaan

Eksymme taas surujen satamaan
Laiva vie surujen satamaan
Horisontin taa surujen satamaan

Takana sinä, edessä vatsatauti
Ja säryt polvien
Söpö sinä, katso minun perään
Kun juon siiderin

Edessä sinä, oi, näytät valtavalta
On taikajuoman syy
Söpöjä ovat toiveet toteutuneet
Kliseet hyytyneet

Ihana lohtujuomiseni
Ihana kalalokki tuopissain

Takana sinä, edessä vatsatauti
Ja säryt polvien
Söpö sinä, katso minun perään
Kun juon siiderin

Ihana lohtujuomiseni
Olin jo majaa katsellutkin

Laiva viel' palaa surujen satamaan
Horisontin taa surujen satamaan
Horisontin taa surujen satamaan

La-laa la-la la-la la-la la-la-laa
La-laa la-la la-laa
La-laa la-la la-la la-la la-la-laa
La-laa la-laa

La-laa la-la la-la la-la la-la-laa
La-laa la-la la-laa
La-laa la-la la-la la-la la-la-laa
La-laa la-la la-laa

~~~~~

Lappu-Liisa

Oon Lappu-Liisa, oon Lappu-Liisa
Pysäköinninvalvoja päivin

Heijaa, heijaa, heijaa
Heijaa, heijaa, heijaa
Heijaa, heijaa, heijaa
Heijaa, heijaa, heijaa

Parkkivirheet tunnistan, tunnistan
Säälimättä laputan, laputan
Yhtä lailla Rollsit ja Fordit
Itkee ylväät loordit

Yöksi vaihdan imagon, imagon
Tarvitsen vain naamion, naamion
Nahkakostyymissani väijyn
Ja keksin juonen häijyn

Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Pysäköinninvalvoja päivin
Kriminaalin hahmossa öisin

Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Pysäköinninvalvoja päivin
Öin liikarikkaat puhtaiksi ryöstän

Heijaa, heijaa, heijaa
Heijaa, heijaa, heijaa

Huumekauppaa sabotoin, sabotoin
Kissanaista karrikoin, karrikoin
Tunnen vallan korruptoidun
Turmiokseen koidun

Hakkeroinnin hallitsen, hallitsen
Prätkäjengit hoitelen, hoitelen
Laista viis kun vääryyttä piisaa
Puolustaa voit Liisaa

Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Pysäköinninvalvoja päivin
Kriminaalin hahmossa öisin

Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Pysäköinninvalvoja päivin
Öin liikarikkaat puhtaiksi ryöstän

Heijaa, heijaa, heijaa
Heijaa, heijaa, heijaa

Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Pysäköinninvalvoja päivin
Kriminaalin hahmossa öisin

Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Oon Lappu-Liisa (la la la la)
Pysäköinninvalvoja päivin
Öin liikarikkaat puhtaiksi ryöstän

Heijaa, heijaa, heijaa (la la la la)
Heijaa, heijaa, heijaa (la la la la)
Lappu-Liisa, Liisa...
Heijaa, heijaa, heijaa (la la la la)
Heijaa, heijaa, heijaa (la la la la)
Lappu-Liisa...
Öin liikarikkaat puhtaiksi ryöstän

~~~~~

Joutsen

Taj Mahal on pienoiskoossa
Ja kauris ponkaisee
Atlas kohtaa purjelaivan
Ja vaunut Tuhkimon

Tänne laskeuduin
Nyt oion siipiä
Yksin matkallain
Soi murhe laulussa
Höyhen leijailee
Lammen tyyneen pintaan

Joutsen kimalteinen
Tiedät, sulaa kohta
Häipyy ja jäässä oot

Kaulan kaarelle kun taitan
Se lumoihinsa saa
Elementit lyövät kättä
Ja liekit roihuaa

Koskettaa et voi
Vierellä viipyä
Muuten linnun surmaat...

Joutsen kimalteinen
Tiedät, sulaa kohta
Häipyy ja jäässä oot

Tähtinen on yö
Tähtinen on kaipaus
Huomenna, jos täytyy
Jo pois virta vie

Joutsen, tiedät
Häipyy ja jäässä oot

Joutsen kimalteinen
Tiedät, sulaa kohta
Häipyy ja jäässä oot

~~~~~

Telttaretki

Eräretken iloja, poistuu multa kiloja
Nyt mennään, nyt mennään
Synkkään metsään kaivetaan paikkaa telttaa suojaamaan
Se nousee, se nousee

Kas, pitkän päivän jälkeen ramasee
Ja kamiinakin hohtaa mansikkaa
Niin tuuperumme maahan uneen
Päivää uutta oottamaan

Lusikassa teltassa koisaillaan
Makuupussin suojissa sahaillaan
Yllättäen mut ahtaus saa himmaamaan
Kun painaa niin kauheesti, sisältä, ulkoa
Sisältä, ulkoa

Voi, kauhun tunne: miksi nyt
Miehuuteni herännyt
Saan kuulla, saan kuulla

Kas, pitkän illan jälkeen ramasee
Ja kasvonikin hohtaa mansikkaa
Niin tuuperumme maahan uneen
Päivää uutta oottamaan

Lusikassa teltassa koisaillaan
Makuupussin suojissa sahaillaan
Yllättäen mut ahtaus saa himmaamaan
Kun painaa niin kauheesti, sisältä, ulkoa
Sisältä, ulkoa

Älä kerro kellekään
Mitä tehtiinkään tänään
Et tahdo vaihtoehtoa
Varmaan kokea, got it?

Lusikassa teltassa koisaillaan
Makuupussin suojissa sahaillaan
Yllättäen mut ahtaus saa himmaamaan
Kun painaa niin kauheesti, sisältä, ulkoa

~~~~~

Usva

Aamuyön tunteina herään hiljaisuuteen
Näen edessäni vain tyhjän parivuoteen
Vaikka katson tarkkaan, huoneessamme kumpaakaan meistä en nää
Pelkkää usvaa jälkeeni jää

Katoavaa... En otetta saa
Menetän tuntuman utuisen sattuman
Katoavaa, harmahtavaa
Näen sen merkkinä kuulaina hetkinä
Katoavaa, oo...

Kosken poskeasi muttet liikahdakaan
En vastakaikua saa, jos tyydyn odottamaan
Vaikka koetan huutaa täysin palkein, keuhkoista ääntä en saa
Tunnen usvan entuudestaan

Katoavaa... En otetta saa
Menetän tuntuman utuisen sattuman
Katoavaa, harmahtavaa
Näen sen merkkinä kuulaina hetkinä
Katoavaa

~~~~~

Mennään vessaan

Sori, mä en oo romantikko
Sua silti mä niin tahtoisin
En saa ulos mä sanaa kaunista
Ei runosuonet pulppua

Baarista suhteemme alkoi
Näin sun tanssivan
Sä vinkkasit jo mulle silmääsi
Ja kas niin...

Mä huusin "mennään vessaan, siellä suudellaan!"
Voi luoja, voi luoja, noloa...
"Mennään vessaan, ollaan kahdestaan!"
Voi luoja, voi luoja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja

Hymyn sä mulle paljastitkin
Suun eteen etusormes' veit
"Hiljaa, ei saa nyt olla kiire!
Siis ollaan vaan ja nautitaan"

Hiljaisuus kiusallisesti
Välillemme jäi

Taas huusin "mennään vessaan, siellä suudellaan!"
Voi luoja, voi luoja, noloa...
"Mennään vessaan, ollaan kahdestaan!"
Voi luoja, voi luoja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja

Mä tahdon sut, sut, sut, sut
Mutten tiedä mitä sanon
Ohohho oi voi, ohohho oi voi
Sut, sut, sut, sut
Tahdon saada toilettiin
Ohohho oi voi, ohoh

Mä huusin "mennään vessaan!"
"Mennään vessaan!"

"Mennään vessaan, siellä suudellaan!"
Voi luoja, voi luoja, voi luoja, noloa...
"Mennään vessaan, ollaan kahdestaan!"
Voi luoja, voi luoja

Mä huusin "mennään vessaan, siellä suudellaan!"
Voi luoja, voi luoja, noloa...
"Mennään vessaan, ollaan kahdestaan!"
Voi luoja, voi luoja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja, -reploja, -reploja
Mun iskureploja

~~~~~

Pienempi riesa

Kinusit
Yhteistä tehtävää
Ja kalusteet ja verhot
Kuului ohjelmaan

Myymälään
Me reippaasti asteltiin
Ja koko ajan pysähdyit
Hiukan tutkimaan

Myötäilen vain, se on tärkeää
Kun arvelin, pienempi on riesa tää
Sohvat kommentoidaan
Näin synnitkin anteeksi saan

Juotavaa
Ruumiini vaatii
Burgerin kanssa sain
Limun vain

Lapsiperheet
Ne jatkavat huutoaan
Jo mööpelin valinnasta
On tehty vaikeaa

Myötäilen vain, se on tärkeää
Kun arvelin, pienempi on riesa tää
Sohvat kommentoidaan, pian katkean
Niin retkahdan, houkutuksiin lankean
Mua halveksit kun jäit ilman sohvaa
Luovun

(Retkahtaa) Ou jee!
Na na na na na na... ou jee!
(Retkahtaa) Lonkeroon lankean
Viiniin lankean
(Retkahtaa) Bisseen lankean
Kossuun lankean, jee!

~~~~~

Kohti mikrokosmosta

Ympäröi meitä kosmos ihmeellisin
Tietoisuus kaikesta
Taas tulen teen liimapurkkiin
Ja asento vaihtuu
Oi voi
Ja asento vaihtuu

Ympäröi meitä kosmos ihmeellisin
Tietoisuus kaikesta
Taas tulen teen liimapurkkiin
Ja asento vaihtuu
Oi voi
Ja asento vaihtuu

Ympäröi meitä kosmos ihmeellisin
Tietoisuus kaikesta
Taas tulen teen liimapurkkiin
Ja asento vaihtuu
Oi voi
Ja asento vaihtuu

Ympäröi meitä kosmos ihmeellisin
Tietoisuus kaikesta
Taas tulen teen liimapurkkiin
Ja asento vaihtuu
Oi voi
Ja asento vaihtuu

Sukella siis mun tumaan, aah
Jokaiseen atomiin solmi yhteys
Jokaiseen atomiin solmi yhteys
Sukella siis mun tumaan, aah
Jokaiseen atomiin solmi yhteys
Jokaiseen atomiin solmi yhteys

Kyytiin vain, sinut poimin
Vien matkalle neulan päässä
Kyytiin vain, sinut poimin
Vien matkalle neulan päässä

Kyytiin vain, sinut poimin
Vien matkalle neulan päässä
Kyytiin vain, sinut poimin
Pusken soluverhon taa

Sukella siis mun tumaan, aah
(Atomit miljardit, elämän pilarit)
(Atomit miljardit, elämän pilarit)
Sukella siis mun tumaan, aah
(Atomit miljardit, elämän pilarit)
(Atomit miljardit, elämän pilarit)

Sukella siis mun tumaan, aah
Solmi meihin uusi yhteys
Solmi meihin uusi yhteys

~~~~~

Kätketty tie

Oon valvonut päiviä
Yrittänyt ruumiini unohtaa
Kun saan
Sen perustellen itse riskeeraan

Oon valvonut viikkoja
Elää aistiharhoissa totuus naamiossaan
Otan siitä selvän kokonaan

Kätketyn tien esiin saa katsomalla
Piilossa se on silmien alla
On heitettävä pois jo aineellisuus
On heitettävä pois jo pinnallisuus
Polun päässä on totuus

Oon voipunut, nääntynyt
Tuhannen virstan matkan aloittaa askel vain
Joka askel myös matkaa edistää

Kun jalat ei kannakaan
On matka määränpäätään suurempi pinnistys
Vaan niinkin voi koittaa täyttymys

Kätketyn tien esiin saa katsomalla
Piilossa se on silmien alla
Kätketyn tien esiin saa katsomalla
Piilossa se on silmien alla

On heitettävä pois jo aineellisuus
On heitettävä pois jo pinnallisuus
Polun päässä on totuus
Siellä on totuus

~~~~~

Säästetään

Paada-da, paa-dap-pap-pa
Paada-da, paada-da

Arvatkaa, minne vie hullu törsäys
Houkuttaa helppo tie, velkaelvytys
Ö:ksi pian laskenut luottoluokitus
Ainoan turvan antaa leikkaus

Kestävyysvaje syö aukon tulevaan
Sopeuttamistoimet tarvitaan
Uskon taas missioon, alas uupumus
Kestävän turvan antaa leikkaus

On lyötävissä haasteet
Vuoret on nousseet
Kun iloisesti työs teet
Selvitään

Voi riemu mielen täyttää
Kun vaivojaan ei pelkää
Yhteisvoimin säästää
Päätetään

Julkinen sektori pääsi paisumaan
Tulonsiirtoihin vauraus uhrataan
Paapotaan, vaikka sääli on sairaus
Toimivan turvan antaa leikkaus

Onhan yksityiskoulut ja -sairaalat
Leikkausjonoon heikot kuolevat
Tärkeää onkin säästöjen kohdennus
Hiffasin, turvan antaa leikkaus

On lyötävissä haasteet
Vuoret on nousseet
Kun iloisesti työs teet
Selvitään

Voi riemu mielen täyttää
Kun vaivojaan ei pelkää
Yhteisvoimin säästää
Päätetään

Leikkaa raajat, leikkaa pää
Heitä murheet pois, aa-aa

On lyötävissä haasteet
Vuoret on nousseet
Kun iloisesti työs teet
Selvitään, selvitään, selvitään

Voi riemu mielen täyttää
Kun vaivojaan ei pelkää
Yhteisvoimin säästää
Päätetään, päätetään, päätetään

Paada-da, paa-dap-pap-pa
Paada-da, paada-da
Paada-da, paa-dap-pap-pa
Paada-da, paada-da

~~~~~

Hohto

Kultaisten kattojen maahan
Lennän tai tähtien taa
On Mariaanien haudan
Pohjalla painostavaa

Tavoitan vuorien huiput
Vyöryihin valmistaudun
Iltaisin kirjaten uuden
Tehtävän suoritetun

En valtaa ja loistetta säiky
Viisaasti neuvottelen
Ja kansalle nöyränä myönnän
Olen vain ihminen

Kurotan, kurotan, kurotan
Ylös päätyisin
Tai mielen kuiluihin
Tai mielen kuiluihin

Kurotan, kurotan, kurotan
Tarunhohtoiseen
En tyydy varmuuteen
En tyydy varmuuteen

Vo-o-oo...

(Kurotan, kurotan, kurotan...)

Todellisuus vihreämpää
Takana ruudun jos ois
Haaveille valtuudet antaa
Uhkaavan despootin vois

Vartumme ihmeitä tehden
Kaavoihin pian kiinni jää
Koskaan en suostuisi siihen
Koskaan ei väisteltävää

Seikkailut tulleiden aikain
Ja uskallus mahdottomaan
Voi normaalin perustan murtaa
Et aavistakaan

Kurotan, kurotan, kurotan
Ylös päätyisin
Tai mielen kuiluihin
Tai mielen kuiluihin

Kurotan, kurotan, kurotan
Tarunhohtoiseen
En tyydy varmuuteen
En tyydy varmuuteen

Nyt seiniltä tauluja puuttuu
Pöydistä jalkojakin
Kupruilee taustalla kangas
Mieluiten pois lähtisin

Kun serkut ja lapset on koolla
Juhlaan on taatusti syy
Skoolaten maljoja juovat
Nainen pikselöityy

Kurotan, kurotan, kurotan
Ylös päätyisin
Tai mielen kuiluihin
Tai mielen kuiluihin

Kurotan, kurotan, kurotan
Tarunhohtoiseen
En tyydy varmuuteen
En tyydy varmuuteen

Vo-o-oo...

~~~~~

50 km

Odota heikompaa
Odota hitaampaa
Odota heikompaa
Odota hitaampaa

Mössöloskassa kapula luistaa melko huonosti makuuni
Santapaperissa rämmin liikaa, maitohapot vyöryvät suuhuni
Monot karkaavat eessäin, voi Nortti, pyydän sulta:

Odota heikompaa
Odota hitaampaa
Odota heikompaa
Odota hitaampaa

Falukorv iltapalaksi syödään, se saa lisää hamuamaan
Koska nauttisin mitalikahvit? - "Nyt hiljaa siellä, haaveilija!"
Rätit leijuu silmiin, voi Marit, pyydän sulta:

Odota heikompaa
Odota hitaampaa
Odota heikompaa
Odota hitaampaa

Laatat lentävät, turhaan täällä ollaan
Kainot pyynnöt nolot kaikuvat kuuroon korvaan

On taso lohduton, läskiksi lyödään
Ja hiivin takavasempaan
Hiki päässä kohtaan jonkun kuntohiihtäjän:

Odota heikompaa
Odota hitaampaa
Odota heikompaa
Odota hitaampaa 

~~~~~