1. Vapauden huuto
2. Liian kiltti mies
3. Päätepisteessä
4. Makaronimies
5. Aamuyön ikuisuus
6. Kymmenettuhannet tunnit

YouTube-linkit ja kappaleet joiden pohjalta sanoitukset on tehty löytyvät Viisukuppilan kilpailutopicissa!

~~~~~~~~~~
Vapauden huuto


Minä olen aina vankina
Minä räpikoin kuin lintu häkissä
Vanki joka huusi vapautta
Joka etsi pientä koloa mistä paeta
Reittini aina kuitenkin tukittiin
Ei ollut mulla keinoa päästä ulos
Alan olla tosi lopussa
Huudan apua kovaa

Nyt on päästävä pois
Niin kuin ois, haluun pois, lentää taivaalle
En jaksa elää vuosia lukittuna ja yksin
Haluan lentää muualle
Kävellä päällä maan
Haluan ja saan
Sen kaikille mä jaan
Tää oon huuto vapauden
Kuulkaa jo se
Niin kuin ois, haluun pois

Valoa ei mulla oo
Oon täysin ilman loistoo
Aikani vietän itkien
Joskus olisin jo valmis luovuttamaan
Haluan irti mun kahleista
Jotka itse itselleni tein
Onko tää mun kohtalo?
Vai huudanko?

Nyt on päästävä pois
Niin kuin ois, haluun pois, lentää taivaalle
En jaksa elää vuosia lukittuna ja yksin
Haluan lentää muualle
Kävellä päällä maan
Sen kaikille mä jaan
Tää oon huuto vapauden
Kuule se, haluun pois

(Niin kuin ois, haluun pois, lentää taivaalle)
Haluan lentää muualle
Kävellä päällä maan
Haluan ja saan
Sen kaikille mä jaan
Tää oon huuto vapauden
Hei nyt oikeesti
Jos et muka kuule
Niin kuuntele
Niin kuin ois, haluun pois

~~~~~~~~~~
Liian kiltti mies

Ja taas, se kävi taas
Sä tilität, miehet sikoja on
Vaan opi et
Aina casanoviin retkahtelet

Ja taas et huomaa
Saat lohduttajas turhautumaan
Hän on ihastunut
Vois pyyhkii pois sydänsurut

Jää huomaamatta, jos on liian kiva mies
Liian, liian, liian kiltti mies
On puute kova, jos on liian kiva mies
Liian, liian, liian kiltti mies

Ja taas, muut sulta saa
Vie machoimmat ja herkät vikisee
Joo, sanot yhtä
Toista teet, ei löydy onni niin

Taas miettii hän
Jos sydämen sais kovettumaan
Ja pois, pois mukavuus
Ja tunteet pois ja pallit kasvamaan

Jää huomaamatta, jos on liian kiva mies
Liian, liian, liian kiltti mies
On puute kova, jos on liian kiva mies
Liian, liian, liian kiltti mies

Wappai, dapa dappai, dapa dappai, wappa dappa
Wappai, dapa dappai, dapa dappai, wappa dappa
Wappai, dapa dappai, dapa dappai, wapapa dapapa
Wappai, dapa dappai, dapa dappai

Puutteessa riutuu tuo liian kiltti mies
Puutteessa riutuu tuo liian, liian kiltti mies

~~~~~~~~~~
Päätepisteessä


No? No? No? Miks emmit?
Huulilla vastaus kiertelee
No? No? No? Miks emmit?
Heikkouttaan otus peittelee
No? No? No? Miks emmit?
Turhaan hän mukaan viettelee

(Kuka herkut kaapista söi?) Oksensi matollekin
(Kuka kissanpentua löi?) Sen turvakotiin vein
(Kuka lapset orjiksi möi?) Sai viinarahaa...
(Kuka elää vähäisin töin?) Otat kaikesta vastuun

No? No? No? Miks emmit?
Helppo on totuus paljastaa
Sängyssä mua lemmit
Vaan taidat sataa armastaa

(Kuka herkut kaapista söi?) Oksensi matollekin
(Kuka kissanpentua löi?) Sen turvakotiin vein
(Kuka lapset orjiksi möi?) Sai viinarahaa...
(Kuka elää vähäisin töin? Otat kaikesta vastuun)

Tulkitsen eleitäsi
On turha puhjeta kyyneliin, turvata sipuliin
Tulkitsen eleitäsi
Nyt murtuu kulissit, tiedät sen, odotat peläten
Tulkitsen eleitäsi
Olet tullut vihdoin päätepisteesen
Miten tähän päädyttiin?

Sängyssä mua lemmit
Vaan taidat sataa armastaa

(Kuka herkut kaapista söi?) Oksensi matollekin
(Kuka kissanpentua löi?) Sen turvakotiin vein
(Kuka lapset orjiksi möi?) Sai viinarahaa...
(Kuka elää vähäisin töin? Otat kaikesta vastuun)

Tulkitsen eleitäsi
On turha puhjeta kyyneliin, turvata sipuliin
Tulkitsen eleitäsi
Nyt murtuu kulissit, tiedät sen, odotat peläten
Tulkitsen eleitäsi
Olet tullut vihdoin päätepisteesen
Miten tähän päädyttiin?

Katseesi harhailee nurkkien taa
Etsien koloa jonne luistaa
Ei katumus auta, nyt tuomion saat
Janoat armoa mielessäs turhaan

Tulkitsen eleitäsi
Olet tullut vihdoin päätepisteesen
Miten tähän päädyttiin?

~~~~~~~~~~
Makaronimies


Talo pienoinen, mistä moinen on saapunut, ei tiedetä
Tuoksusta aistii kauas sen, ikkunasta näet lautasen
On elämää hintelä pää nähnyt tää, ei epäillä
Hänen huulensa niin ryppyiset sua runoilee peremmälle

Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Jo tanssahdan, hoplaa

Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Jo tanssahdan, hoplaa

On hän ruuastaan, saluunastaan kuuluisaksi jo ehtinyt
Makaronia ihaillaan, maku tavallaan kuin lumoaa
Ihmiset saapuu ympäri maita maistamaan pastaa, purilaita
Idylli säilyy ennallaan, mies arvostaa myös onneaan

Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Jo tanssahdan, hoplaa

Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Jo tanssahdan, hoplaa

Jos tänne tuut sä hullaannut
Ei maistukaan nyt kakku, vaan
On pakko saada parempaa
Vain pasta on sua vahvempaa

Jos tänne tuut sä hullaannut
Ei maistukaan nyt kakku, vaan
On pakko saada parempaa
Vain pasta on sua vahvempaa

Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Jo tanssahdan, hoplaa

Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Jo tanssahdan, hoplaa

Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Jo tanssahdan, hoplaa

Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Makaronihuumaa
Jo tanssahdan, hoplaa

~~~~~~~~~~
Aamuyön ikuisuus


Kun yöllä huomasin lunta luovani, olin harhainen
Teen sen matkaten halki REM-unen, sitä tarvitsen
Sata miljoonaa lasta huutavaa sisään kurkistaa, valot sammahtaa
Tunnen painon maan, alas painutaan

Oi, aamuyö! Ikuinen retki, hämärä retki, tuu
Oi, aamuyö, tuo sieluni seksi, näin aivoni pestiin
Teen askelen kun katselen katossa seisten ja keskellä veisten
Oi, olenpa yölläkin aika kaunis

Keitän kahvia, olen valveilla, tuska turruttaa
Jossain kolkuttaa piru ikkunaa, sitä kuunnelkaa...
Valot sammahtaa, tunnen painon taas, alas painutaan

Mun päällä istuu subjekti
Se mistä tuohon tupsahti? Vaivun taivaisiin

Oi, aamuyö! Ikuinen retki, hämärä retki, tuu
Oi, aamuyö, tuo sieluni seksi, näin aivoni pestiin
Teen askelen kun katselen katossa seisten ja keskellä veisten
Oi, olenpa yölläkin aika kaunis

~~~~~~~~~~
Kymmenettuhannet tunnit


Uupuu tuulet jotka kuljettaa
Jään yksin hiljaa, en aikaa täällä näe

Sinun hahmosi keinuva kaikkosi kukkulan taakse ja tuijotin vain
Ehkä todellisuus katoaa ja hymyillen katsot taas mua
En kaipuusta tahtonut lauluja laulaa, en rakkauden riimejä lausua
Jos säilyisit vierelläni niin kai vaikenisin

Vaienneen on huuto riipiväisin
Antauduin jo valtaan jään askelten

Sydän sykkivä jäätyvän ruumiini paikalleen juurruttaa odottamaan
Sieluni kestää, se muistoista voimansa vain sulattaa
Älä kiirehdi luokseni, tuiskuissa kestän, on rakkauden voimasi suojani
Suojani turvaa, ja saan odottaa kuten ennenkin

Oon oottanut kymmenettuhannet tunnit, ne katson
Kukkulan taakse, sinua kaipaan
Kunnes vain hahmosi jälleen näen

Oon oottanut kymmenettuhannet tunnit, ne katson
Kukkulan taakse, sinua kaipaan
Sun hahmo vaikenee, ei luokseni jää

Uupuu enää yksi, yksi on poissa, yksi elämä, hän lähti jo pois

~~~~~~~~~~