Kisaan osallistujat:

1. Jos ja kun
2. Aate
3. .
4. Vanhempi
5. Ei tuu kesää
6. Yksinäinen vanki

Pisteet annetaan kaavalla 7-5-3-2-1-(0). Kisaan osallistujat jättävät oman ja ulkopuoliset äänestäjät mielestään kehnoimman pisteittä

---

Jos ja kun

Jos juo katoon itsensä maa
Niin kuin kylmään avantoon
Upota täytyy, ei saa valintaa

Jos maanrakoon
Kuolee kärkkyys ja orjuus
Vaikkakin jää pakoon
Kuolee pois myös muu

Voi, jos ja kun käy niin
Käy kuolo varkaisiin
Lapset seittiin kietoutuu
Se päättyy nielaisuun

Jos ja kun niin tapahtuu
Auta ei todellisuus
Silloin turhaa kun on
Viattomuus

Jos vie vipuun
Yritysten vuodet
Jos yrittää, ei tulosta nää
Vain ruumis jäljelle jää

Jos ei kipuun
Saa hoitoakaan
Jos rahaa on maa
Ei viillä ruoskaa

Voi, jos ja kun käy niin
Käy kuolo varkaisiin
Lapset seittiin kietoutuu
Se päättyy nielaisuun

Jos ja kun niin tapahtuu
Auta ei todellisuus
Silloin turhaa kun on
Viattomuus

Viattomuus

---

Aate

Ooh, nirhataan
Kriitikot pois
Dynastia osoittaa
Jo jatkuvuutensa ja voimansa

Ooh, kurjuuteen
Tuomittu on miehet maan
Samalla kun harvat
Polttavat rahaa

On aate aukoton
Totuus kun vääristyy
Vastustajat vangitaan
On tyrmä täysi taas

On tää aate aukoton
Otteessaan se kii pitää
Pakoon, pakoon, pakoon
Päästä se ei

Ooh, heitetään
Viattomat lapset
Niin raakaan ja kamalaan
Maahan, jossa raiskataan

Ooh, hiljenee
Avunhuudot
Kun kukaan ei kuule
Ja ne unohdetaan

On aate aukoton
Totuus kun vääristyy
Vastustajat vangitaan
On tyrmä täysi taas

On tää aate aukoton
Otteessaan se kii pitää
Pakoon, pakoon, pakoon
Päästä se ei

Päästä ei voi

---

.

Puuduin pölyyn
Sain vankilan
Pienen, pahan, pyöreän
Maan laajuisen, mä siellä kituutan

Puuduin pölyyn
Ilman suuntaa kehollain
Iäisyyteen sulaa kohtalon avain

Mä kyyristyn sänkyyn
Ja möykkyyn pyöristyn
Leveys, pituus kaareutuu
Syvyys jää pisteeseen

Jees, mä kyyristyn sänkyyn
Likaiseen ja haisevaan
Räkään, räkään, räkään
Pisteeseen jään

Puuduin pölyyn
Hälinää on muistot
Ne roikkuu kuin lima joka
Valuu mun keuhkoihin, yök!

Mä puuduin pölyyn
Oi siittäjä tuu
Mun ruumiillain
Tee äärisyntii, tee!

Mä kyyristyn sänkyyn
Ja möykkyyn pyöristyn
Leveys, pituus kaareutuu
Syvyys jää pisteeseen

Jees, mä kyyristyn sänkyyn
Likaiseen ja haisevaan
Räkään, räkään, räkään
Pisteeseen jään

Pisteeseen jään.

---

Vanhempi

Hei, miss pipot?
Kysyi se taas
Ihan kuin ei olis nähny
Ettei siellä pakkasta ees oo

Hei, miss pipot?
Jäätyy järki nopeaan
Ottaisit ees hanskat
Vähän helpottaa

Jää lapsuus taakse sen
Kun aika nuoruuden
Oottaa vallan tunteiden
Ja kroppaa kouraisee

Sanat äidin on niin out
Kaikki muutkin tekee niin
Kovaa, kovaa, kovaa
Ei hymyillä saa

Hei, miss kovis!
Mitähän mä olen
Kun peilistä ei katsokaan
Se minkä sisällä olen

Hei, miss kovis!
Sen itsekin näin
Kun muistoiksi jäivät
Muurien kalterit

Jää lapsuus taakse sen
Kun aika nuoruuden
Oottaa vallan tunteiden
Ja kroppaa kouraisee

Sanat äidin on niin out
Kaikki muutkin tekee niin
Kovaa, kovaa, kovaa
Ei hymyillä saa

Ei hymyillä saa

---

Ei tuu kesää

Ei tuu kesää
Kellot ei käy
Leikit leikitty jo on
Jäi jäljelle maapallo hengetön

Ei tuu kesää
Fanaattisuus kun vaati
Kirjaimellisesti
Aikaa tappamaan

Ei hallitsijaa näy
Ei vastuunkantajaa
Viisarit jäi paikoilleen
Ei aamu koskaan saa

Missä hallitsija on?
Pimeys aurinkomme syö
Se jää, se jää, se jää
Ainainen yö

Ei tuu kesää
Presidentti päätti
Se pelasi ja strategioi
"Game over" tuloksenaan

Ei tuu kesää
Vaan Harmagedon
Ei ravitse ketään
Maa käyttökelvoton

Ei hallitsijaa näy
Ei vastuunkantajaa
Viisarit jäi paikoilleen
Ei aamu koskaan saa

Missä hallitsija on?
Pimeys aurinkomme syö
Se jää, se jää, se jää
Ainainen yö

Ainainen yö

---

Yksinäinen vanki

Ei, pois tahdon
En kuollutkaan
Vielä joudun kestämään
Ne kaikki katseet kohti kotiain

Ei, pois tahdon
Kiikarit ja kamerat
Kohdistetaan minuun
Annoinko luvan?

Miks' mut sä säästäisit?
Mikset mua päästäis pois?
Mahdollisuus kuolemaan
Järvi puhtain kutsuu

Säälisitte liskoa
Loch Nessiin vangiksi jäin
Nessie, Nessie, Nessie
Yksinäinen

Ei, pois tahdon
Elämää tää ei oo
Ei rakkautta, ei hellyyttä
Ei oo samanlaista kuin mä

Ei, pois tahdon
Oon yksinäinen
Se liikaa on luultu
Ett' pääsisin pois

Miks' mut sä säästäisit?
Mikset mua päästäis pois?
Mahdollisuus kuolemaan
Järvi puhtain kutsuu

Säälisitte liskoa
Loch Nessiin vangiksi jäin
Nessie, Nessie, Nessie
Yksinäinen

Yksinäinen