Kilpailuun osallistuvat:

1. Vajukki
2. Tarina hiirestä
3. Vie viesti kotiin
4. Pelkkä varjo
5. Miehen tuska
6. Ystävää kaivaten
7. Laivalaulu
8. Romeo ja Julia
9. Erittäin dramaattinen rakkauslaulu

---

Vajukki

Uskotko mua väittäessäni
Että mä söin eilen
Pingviinifileitä
Ja lemmikkiseepra tähteet sai
Uskotko kaiken tuon ja paljon muuta?

Läppää on (on) oot vaan niin vajaa
Mä nyt nauraa saan
Kun sä noin vajukoit
Nauretaan (buaah)
Höynäytettävissä nyt ja aina
Sä oot niin pälli ja höntti
Buahhaa!

(Miks’ haukuit vajukiks‘?)
Mmmh... no kun sä nyt vaan oot vajaa
Uskoisit sen nyt jo!
(Tuli paha mieli)
Oi jes! Jes, sitä mä just halusin
Muuten tiesitkö mun penaalista
Kun sinne sanoo jotain saa paljon fyffee

Läppää on (on) oot vaan niin vajaa
Mä nyt nauraa saan
Kun sä noin vajukoit
Nauretaan (buaah)
Höynäytettävissä nyt ja aina
Sä oot niin pälli ja höntti
Buahhaa!

(Läppää on (on) oot vaan niin vajaa)
*itkua*
(Mä nyt nauraa saan)
*lisää itkua*
(Kun sä noin vajukoit)
*vahingoniloista naurua*
(Nauretaan buaah)
Höynäytettävissä nyt ja aina
Sä oot niin pälli ja höntti
Oot tosi vajukki

---

Tarina hiirestä

Vikisen niin, ryömin piiloon
Munaton mies kainaloon
Tahtoisin kuolla pois
Jos elo ei vaihtoehto ois
Mieskö vai hiiri? Vastauskin kiirii...

Hiiri vain, hylkiö muiden
En lain oo hauismies
Tänään haukut se ties
(Heikkouden syy?)
Heikkouden vyyhdiksi on mut luotu
Kaadun maahan, hiljaa vikisen
Niin teen...

(Rukoilet Herraa, vai?)
Tuskin auttaa rukoilukaan
Auta ei jyrsijää
(Katso syvimpään mielees)
Ei auta, auta ei hän konsanaan
Sitä, mikä on heikko laadultaan
Mieskö vai hiiri? Vastauskin kiirii...

Hiiri vain, hylkiö muiden
En lain oo hauismies
Tänään haukut se ties
(Heikkouden syy?)
Heikkouden vyyhdiksi on mut luotu
Kaadun maahan, hiljaa vikisen
Niin...

(Hiiri vain, hylkiö muiden)
(En lain oo hauismies)
(Tänään haukut se ties)
(Heikkouden syy?)
Heikkouden vyyhdiksi on mut luotu
Kaadun maahan, hukkaa pure en
Niin hukkaan harhailen

---

Vie viesti kotiin

Viidakko tää joukot hautaa
Viidakon yö suojaa
Ei löydy vankilaa
Johtaa punakhmerit Kambodžaa
Taistellaan salaa, ei luovuttaa saa

Kaukomaan vie viesti kotiin
Jos meet Kierinkiin
Rakas jää unelmiin
(Vie terveiset)
Vie hellät terveiset kauas Lappiin
Etten millään pääse vuosiin
Suomeen

(Kotiinko menet nyt?)
Ei, vaan jatkan tätä sotaa
Jäi lumen kotimaa
(Oottaa sua vaimo)
Ei oo kaipuutani suurempaa
Rinnan siltikin veri vain punaa
Taistellaan salaa, ei luovuttaa saa

Kaukomaan vie viesti kotiin
Jos meet Kierinkiin
Rakas jää unelmiin
(Vie terveiset)
Vie hellät terveiset kauas Lappiin
Etten millään pääse vuosiin
Pois

(Kaukomaan vie viesti kotiin)
(Jos meet Kierinkiin)
(Jää unelmiin)
(Vie terveiset)
Vie hellät terveiset kauas Lappiin
Etten millään pääse vuosiin
Kuin vuotamaan kuiviin

---

Pelkkä varjo

Olenko vain pelkkä varjo?
Olenko vain harhaa?
Miks puhut ohitsein?
Miks kävelet suoraan lävitsein?
Hellyyttä vailla on sama kuolla

Upposin unholan alhoon
Olen väri väritön
Sävel äänettömin
Hahmoton
Hahmoton aave oon, pelkkä varjo
Aina kannoillasi seuraan
Niin teen

(Mitä sä sekoilet?)
Kunhan runojani rustaan
Niin itken ikävää
(Unohda se muija)
En voi, ei häntä voi unohtaa
Kosketustansa silkinpehmeää
Hellyyttä vailla on sama kuolla

Upposin unholan alhoon
Olen väri väritön
Sävel äänettömin
Hahmoton
Hahmoton aave oon, pelkkä varjo
Aina kannoillasi seuraan
Niin...

(Upposin unholan alhoon)
(Olen väri väritön)
(Äänettömin)
(Hahmoton)
Hahmoton aave oon, pelkkä varjo
Aina kannoillasi seuraan
Ehkä sut jälleen saan

---

Miehen tuska

Kolea sää tammikuussa
Kun hämärään yö käy
Hänestä unelmoin
Se lämpöä kylmään sieluuni tuo
Kuin hetkisen vierelläni olisin

Täällä taas yö sekä halla
Voimat vievät pois
Jotain mistä unelmoin
(Yötaivaskin)
Yötaivaskin yksin tammikuussa
Voi tämän kylmän miehen viedä
Kauas

(Oletko ihan mukana?)
Lumihiutaleita jo nielen
Mitä minussa ne aiheuttaa?
(Ne on vettä vain)
Oi ei, ei ne ovatkin somia
Vaan en voi kaikkia omia, tuntuu
Kuin hetkisen vierelläni olisin

Täällä taas yö sekä halla
Voimat vievät pois
Jotain mistä unelmoin
Yötaivaskin
Yötaivaskin yksin tammikuussa
Voi tämän kylmän miehen viedä
Niin

(Täällä taas yö sekä halla)
(Voimat vievät pois)
(Jotain mistä unelmoin)
(Yötaivaskin)
Yötaivaskin yksin tammikuussa
Voi tämän kylmän miehen viedä
Niin tuuli kuljettaa

---

Ystävää kaivaten

Volkswageniin, kansanautoon
Luotettiin kuin vuoreen
Oulusta Pietariin
Vei Kupla ja vuodet vierivät
Ruoste söi rakkaan, ystävän parhaan

Kiesitön bussilla ajaa
Hommat hujan hajan jää
Poveen tahtoisin maan
Volkkarin
Autojen taivaaseen täytyi rientää
Perään tuijotan ilmein haikein
Niin teen

(Haluutko kyydin vai?)
VW tuhatkolmesataa
Väärin on romuttaa
(Osta setä Audi)
Voi ei, nyt ei ole Angliaa
Simcaa, Mossea, Taunusta, Kuplaa...
Ruoste söi rakkaan, ystävän parhaan

Kiesitön bussilla ajaa
Hommat hujan hajan jää
Poveen tahtoisin maan
Volkkarin
Autojen taivaaseen täytyi rientää
Perään tuijotan ilmein haikein
Ooooo...

(Kiesitön bussilla ajaa)
(Hommat hujan hajan jää)
(Tahtoisit pois)
Kun Volkswagenin
Autojen taivaaseen täytyi rientää
Perään tuijotan ilmein haikein
Mennyt on rakkaimpain

---

Laivalaulu

Autathan mut alkuun uuteen
Kun koti murskataan?
Turvan mä mistä saan
Uudestaan mun täytyy rakentaa
Ne kaikki muistot ja onnen puistot

Tässä oon, laahustan jälleen
Enkä edes huomaakaan
Kuinka huono olla
(Sinunkin on)
Jos täytyy vaihtaa, niin lähde messiin
Eihän laiva tähän kaadu
Eihän?

(Lähde mun kanssani)
Oi, mielelläni sen teen
Minne me suunnataan?
(Ihan sama, lähdetään)
Niin teen – lähtekäämme tänään siis
Matkallemme näin uusiin haasteisiin
Taaksemme nyt jäävät vain mustat käävät

Tässä oon, rohkeus pitää
Enkä enää muistakaan
Kuinka silloin itkin
(Mä onneton)
Suuntaamme vaihdettiin, lähdit messiin
Eikä laiva kaatunutkaan
Ei...

(Tässä oon, rohkeus pitää)
(Enkä enää muistakaan)
(Silloin itkin)
(Mä onneton)
Suuntaamme vaihdettiin, lähdit messiin
Eikä laiva kaatunutkaan
Vuoto sen korjattiin

---

Romeo ja Julia

Tikariaan viilaavan nään
Surullisen miehen
Kuollut on Julia
Siks' Romeo pistää sydämeen
Riistää hengen rakkaansa tähden

Lempi tää, loppui se seinään
Näki Romeo
Luuli uinuvan hän Julian
Ikuista untaan, vaan nousi ylös
Huomatakseen vain ruumiin
Oi voi...

(Mitä aikoo hän?)
Juoda myrkkyä pullostaan
Tyhjäksi kulauttaa
(Siunausta hänelle)
Katso: tyttö maahan lysähtää
Ei elämä enää mitään anna
Hautaan menee tää nuoripari

Lempi tää, loppui se seinään
Näki Romeo
Luuli uinuvan hän Julian
Ikuista untaan, vaan nousi ylös
Huomatakseen vain ruumiin
Oi...

(Lempi tää, loppui se seinään)
(Koki Romeo)
(Kuolonsa näin)
(Rinnallaan)
Julia kaunoinen, neito sievä
Kirkkomaahan heidät pantiin
Oi, Herra armahtaa

---

Erittäin dramaattinen rakkauslaulu

Rakastu pliis näihin känsiin
Rakkaus auttaa, joo joo
Kuuhunhan leijutaan
Myös känsäni hoidetaan, eikös?
Suukko mun poveen, toivu en vuoteen

Raaka oot, raaempi sotaa
Poden vaikeimpaa
Pahaa painetilaa
Käännythän
Käännythän suoraan päin, näihin känsiin
Voithan nostaa minut tuoliin?
Uu, jee

(Mitäs kännipää)
Aah, sa katso tätä kuvaa
Liitän sen seteliin
(Maksus on vajaa)
Ei, ei, saat tän, tämä riittäköön
Saat tän maalauksen arvokkaan, lupaan
Suukko mun poveen, toivu en vuoteen

Raaka oot, raaempi sotaa
Poden vaikeimpaa
Pahaa painetilaa
Käännythän
Käännythän suoraan päin, näihin känsiin
Voithan nostaa minut tuoliin?
Ooooooooooooooooooooooooooooooooo...

Käännythän beibi, beibi
Pliis, pliis
Oot mun suukkonainen

Käännythän suoraan päin, näihin känsiin
Voithan nostaa minut tuoliin?
Uu, käänny, juu, juu, pliis