Tim Tom aku szi ESC kla Mat yht. sija
Timoteus – Ampiainen X 6 8 12 [5] 8 6 40 2
TomppaJr – Pohjaan 8 X 10 6 [2] 2 5 31 7
akuankka13 – Ideaali-ihminen 3 12 X [2] 6 5 10 36 6
sziget – Kaulusote 12 5 [3] X 4 3 12 36 4
TomppaJr – Leskenlehden hetki 6 X 1 8 10 1 [0] 26 9
Timoteus – Foliopää X 8 6 10 [3] 10 8 42 1
TomppaJr – Suolaa haavoihin 5 X 12 4 12 [0] 3 36 5
ESC93 – Päätä seinään lyön 4 4 4 5 X 12 [1] 29 8
ESC93 – Disputa [2] 3 2 3 X 4 2 14 10
sziget – Tolkun ihmiset 10 10 5 X 8 6 [4] 39 3
                   
klaus-12                  
Mattokauppias                  

 

1. Kuva Ampiainen (Kick the Habit)
2. Kuva Pohjaan (Një shishe në oqean)
3. Kuva Ideaali-ihminen (Kick the Habit)
4. Kuva Kaulusote (Glory Night)
5. Kuva Leskenlehden hetki (Heta ziamlia)
6. Kuva Foliopää (Radio Wave)
7. Kuva Suolaa haavoihin (Një det me ty)
8. Kuva Päätä seinään lyön (Running to the Sun)
9. Kuva Disputa (Victorious)
10. Kuva Tolkun ihmiset (S'je për mu)

~~~~~~~~~~

Ampiainen

Aikuinen jo oon mutta hermoheikko kai
Ihmissuhdetaidoiltani pikkulapsi vain
En ystäviä löydä, kenpä viihtyis seurassain

Oon niin kuin ampiainen, ampiainen, ampiainen
Oon niin kuin ampiainen, ampiainen, ampiainen, jo vain

Aina harmitus kun iskee, siihen väärin reagoin
Kun säikyn, en toivu vaan hyperventiloin
Kun pelkään itse elämää, niin sille minkä voin?

Mä oon niin kuin ampiainen, ampiainen, ampiainen
Oon niin kuin ampiainen, ampiainen, ampiainen

Vaikka pistää ei saa
Saatan pistää. Ei saa!

Kaikki vähäisetkin verukkeet loppuu hiipien
Kun "se aika kuun” on miltei jokapäiväinen
Geenit vaiko kasvatus? Miksi äksyilen?

Oon niin kuin ampiainen, ampiainen, ampiainen
Oon niin kuin ampiainen, ampiainen, ampiainen

Vaikka pistää ei saa
Saatan pistää. Ei saa!

Mut tuomitkaa! Teilatkaa!
Tai armahtakaa!

Vaan mitä siitä, kun toistuu
Sama kaava loputtomiin
Luonne ei poistu
En pysty muuttumaan

Baada baada babbadaida babbadaida babbadaida
Baada baada babbadaida babbadaida babbadaida baida

Mä oon niin kuin ampiainen, ampiainen, ampiainen
Oon niin kuin ampiainen, ampiainen, ampiainen

Vaikka pistää ei saa
Pistää taidan taas

~~~~~~~~~~

Pohjaan

Valkoiseen vaahtoon lapset hukkuu
Kuohahtaa, huoahtaa
Lauluillaan aavat houkuttaa
Koskettamaan kuolemaa

Äidit saa hautajaiset kuntoon
Vaarit juo taas samppanjaa
Juhlan syy on jäänyt varjoon
Meri muistuttaa suuruuttaan

Valoja ja valioita
Kaloja ja kolinaa
Surua ja pala voita
Houkutukset voittaa

Valoja ja valioita
Kaloja ja kolinaa
Älä uhmaa asioita
Joita voittajatkaan eivät voita

Se satu, johon pieni poika
Ja pieni tyttö uskoivat
Sai heille aikaan suuren loikan
Ja haudan merestä

Se satu, johon pieni poika
Ja pieni tyttö uskoivat
Sai heille aikaan suuren loikan
Ja haudan merestä

Äidit saa hautajaiset kuntoon
Vaarit juo taas samppanjaa
Juhlan syy on jäänyt varjoon
Meri muistuttaa suuruuttaan

Valoja ja valioita
Kaloja ja kolinaa
Surua ja pala voita
Houkutukset voittaa

Valoja ja valioita
Kaloja ja kolinaa
Älä uhmaa asioita
Joita voittajatkaan eivät voita

Se satu, johon pieni poika
Ja pieni tyttö uskoivat
Sai heille aikaan suuren loikan
Ja haudan merestä

Se satu, johon pieni poika
Ja pieni tyttö uskoivat
Sai heille aikaan suuren loikan
Ja haudan merestä

Ah... ah...
On juhlan syy taas varjoihin jäänyt
Kun meri muistuttaa suuruudestaan

~~~~~~~~~~

Ideaali-ihminen

Saanut tarpeeksi tästä näytelmästä oon
Vääränlaisen roolihahmon otit ennakkoon
Noh, ongelmahan poistuu
Kunhan tartun naamioon

On tarpeen rikkihappo
Rikkihappo, rikkihappo
On tarpeen rikkihappo
Rikkihappo, rikkihappo
Sen saat

Katsot koeputkestani, vihdoin alat oivaltaa
On luuta, on nahkaa, vain vähän tunnelmaa
Nyt aion olla enemmän kuin koskaan olitkaan

Syöksyy päälle rikkihappo
Rikkihappo, rikkihappo
On tarpeen rikkihappo
Rikkihappo, rikkihappo

Ja se tappaa virheet
Näin se tappaa virheet

Kuoren kovan alta prototyypin uuden korkkasin
Täydellistä ilmentää kai vähän liikaakin
Ehkä harmaa keskitie onkin kultaisin

On tarpeen rikkihappo
Rikkihappo, rikkihappo
On tarpeen rikkihappo
Rikkihappo, rikkihappo

Ja se tappaa virheet
Näin se tappaa virheet

Hän syöpyy pois, syöpyy näin
Hän mun viereltäin

En voi kuin myöntää, tein virheen
Kyllä meissä virheitä on
Tahdoin vain ihmeen
Sen päädyin polttamaan

Pada pada pappadaida
Pappadaida, pappadaida…
Pada pada pappadaida
Pappadaida, pappadaida paida…

Syöksyy päälle rikkihappo
Rikkihappo, rikkihappo
On tarpeen rikkihappo
Rikkihappo, rikkihappo

Ja se tappaa virheet
Tappaa virheet

~~~~~~~~~~

Kaulusote

Söpöillään ja nauretaan
Söpöillään ja ollaan kahdestaan
En muuta arvellutkaan

Tahdikasta, lempeää
Käytös on ja härnäävää, kun jää
Se leikin asteelle vaan

Muusaksi teit ja houkuttamaan
Aikaani veit, ja taas uudestaan

Krai-krai-kraiveliin
Kun isken kynnet niin
Et pääse karkaamaan
Sun haavemaailmaan

Krai-krai-kraiveliin
Jos virkoaisit niin
Et vastalauseitas
Saa kuuluviin

Viihdytät, myönnetään
Tuntikaudet mennessään (Hei hei)
Vie synkät fiiliksetkin (La la la laa)

Palvojaako vailla oon?
Kaunosielut, jorpakkoon ne joutavat (Menkäähän siis)
Jo kauan viivyteltiin

Muusaksi teit ja houkuttamaan
Aikaani veit, ja taas uudestaan

Krai-krai-kraiveliin
Kun isken kynnet niin
Et pääse karkaamaan
Sun haavemaailmaan

Krai-krai-kraiveliin
Jos virkoaisit niin
Et vastalauseitas
Saa kuuluviin

Nyt rooli pois
Et cry-baby oo
Vastaisin joo
Ja kivaa, kivaa, kivaa se ois

Krai-krai-kraiveliin
Kun isken kynnet niin
Et pääse karkaamaan
Sun haavemaailmaan

Krai-krai-kraiveliin
Jos virkoaisit niin
Et vastalauseitas
Saa kuuluviin

~~~~~~~~~~

Leskenlehden hetki

Silmät kiinni, seuraa mua
Tahdon johtaa kauas sua
Saavut paikkaan kauneimpaan
Pimeys käy kevättä pakenemaan 

Uhuu-uhuu...
Tule kanssani mun lammen rantaan
Tahdon varpaitani peittää santaan
Uhuu-uhuu...

(Hei!) Uhuu-uhuu...
Tartu käteen, saanhan suukon antaa?
Voitko ilta-aurinkoon mut kantaa?
Uhuu-uhuu...

Silmät suljin hiljalleen
Silti näin vain rakkauden
Leskenlehden hetki valloittaa
Pimeys käy kevättä pakenemaan
Käy kevättä pakenemaan

Uhuu-uhuu...
Tule kanssani mun lammen rantaan
Tahdon varpaitani peittää santaan
Uhuu-uhuu...

(Hei!) Uhuu-uhuu...
Tartu käteen, saanhan suukon antaa?
Voitko ilta-aurinkoon mut kantaa?
Uhuu-uhuu...

Kukkakimpun kasaat
Niistä seppeleen otsalle saan

Uhuu-uhuu...
Tule kanssani mun lammen rantaan
Tahdon varpaitani peittää santaan
Uhuu-uhuu...

(Hei!) Uhuu-uhuu...
Tule kanssani mun lammen rantaan
Tahdon varpaitani peittää santaan
Uhuu-uhuu...

(Hei!) Uhuu-uhuu...
Tartu käteen, saanhan suukon antaa?
Voitko ilta-aurinkoon mut kantaa?
Uhuu-uhuu...

~~~~~~~~~~

Foliopää

Ei voi tylsistää pilkan kestävää
Onhan terveempää olla foliopää
Ei voi tylsistää pilkan kestävää
Onhan terveempää olla foliopää

Kansaa apatisoidaan
Roskaviihdettä, formulaa
Ihmiskunnalle mokoma
On myyräntyö

Kissavideo ihanin
Paa somessa jakoon
Julkkisjuoruja tietenkin
Se aivot syö

Tavoitteeni on ehdoton
Paha niitetään
Kaadan liskomieshallinnon
Ne eivät pysty mua jäljittämään

Ei voi tylsistää pilkan kestävää
Onhan terveempää olla foliopää
Ei voi tylsistää pilkan kestävää
Onhan terveempää olla foliopää

Olet pahuuden kätyri
Se ei ole syytäsi
Vaan leikin mukana
Ja soluttaudun

Tämä vyyhti on valtava
Se setviä pitää
Kun se tehty on
Radikaalistun

Ei voi tylsistää pilkan kestävää
Onhan terveempää olla foliopää
Ei voi tylsistää pilkan kestävää
Onhan terveempää olla foliopää

Kuka määrittää kuka hullu on?
Omatunto on mulla tahraton

Tavoitteeni on ehdoton
Paha niitetään
Kaadan liskomieshallinnon
Ne eivät pysty mua jäljittämään

Ei voi tylsistää pilkan kestävää
Onhan terveempää olla foliopää
Ei voi tylsistää pilkan kestävää
Onhan terveempää olla foliopää

Olla foliopää, olla foliopää
Olla foliopää, hähää, hähää
Olla foliopää, olla foliopää
Olla foliopää, hähää, hähää

~~~~~~~~~~

Suolaa haavoihin

Ehtoollista vietettiin
Mies kuolaa öylättiin
Pappi hautaan saarnattiin
Puuarkku höylättiin
Juurelle puun se haudattiin

Jaa elämästäsi käänteet
Löydä rakkaasi jäänteet
Ei huolta, ei syytä, ei hätää
Kunhan vain iäisyyteen uskoo

Vastaa vain, hillitse tunteet
Katso kun syön ja nauran myös
Ehtoolliseen laitoin suolaa
Suolaa haavoihin

Ehtoollista vietettiin
Viini loiskahtaa
Pappiin katseet siirrettiin
Hän pilkkaa Jumalaa
Ja naurahtaa
Kaaos yltyy

Jaa elämästäsi käänteet
Löydä rakkaasi jäänteet
Ei huolta, ei syytä, ei hätää
Kunhan vain iäisyyteen uskoo

Vastaa vain, hillitse tunteet
Katso kun syön ja nauran myös
Ehtoolliseen laitoin suolaa
Suolaa haavoihin, haavoihin

Vastaa vain, hillitse tunteet
Katso kun syön ja nauran myös
Ehtoolliseen laitoin suolaa
Suolaa haavoihin, haavoihin

Vastaa vain, hillitse tunteet
Katso kun syön ja nauran myös
Ehtoolliseen laitoin suolaa
Suolaa haavoihin, haavoihin

~~~~~~~~~~

Päätä seinään lyön

Lähdin, pois kotoa muutin, sain oman asunnon
Vielä on seinät tyhjät
Luulin, itseni mä luulin kai selviytyvän siitä
On todellisuus näin raakaa:

Laskut lennähtää, ruoka kärähtää
Pumppu ylikierrosta käy

Mä päätä seinään lyön, sarjassa isken
Tää kaikki hämmentää, mulle selventäkää!
En tiedä vattuukaan kuin elellä täytyy
Kodin autuus näyttäytyy, oih...

Kirjat on kahlattava loppuun
Sit tukiaisten hakuun - byrokraatti mua nälvii
Yksinolo - not in, tiedä en ketä haluaisin
Mun to do-listaan deittailu ei mahtuisi

Laskut lennähtää, ruoka kärähtää
Pumppu ylikierrosta käy

Mä päätä seinään lyön, sarjassa isken
Tää kaikki hämmentää, mulle selventäkää!
En tiedä vattuukaan kuin elellä täytyy
Kodin autuus näyttäytyy

Auts, mä päätä seinään lyön
Auts, mä päätä seinään lyön
Auts, mä päätäni, päätäni isken, auts

Mä päätä seinään lyön
Mä päätä seinään lyön
Mä päätä seinään lyön
Mä päätä seinään lyön

Laskut lennähtää, ruoka kärähtää
Pumppu ylikierrosta käy

Mä päätä seinään lyön, sarjassa isken
Tää kaikki hämmentää, mulle selventäkää!
En tiedä vattuukaan kuin elellä täytyy
Kodin autuus näyttäytyy

Mä päätä seinään lyön, sarjassa isken
Tää kaikki hämmentää, pliis mulle selvennä nyt!
En tiedä vattuukaan kuin elellä täytyy
Kodin autuus näyttäytyy

Mä päätäni, päätäni
Päätä lujaa seinään lyön

~~~~~~~~~~

Disputa

Tää papupata kiehuu, jo kannen alta höyry kohoaa
Ken jätti lieden päälle ja lähti jotain muuta duunaamaan?
Ei hetkeäkään, kunnes on keittiössä sotku hurjaisa
Kun kohta sinut kohtaan, me syvennymme riitaan niin raivoisaan, -aan, -aan
Oot taulapää!
Riitaan raivoisaan
Oot taulapää!

Se leventyy vaan, railo leventyy vaan
Ja silta liian lyhyeksi jää, jää, jää - nyt karjaisen:
Stop siihen paikkaan, stop siihen paikkaan!
Harppuunaköyden ammun reunalle, kiskon viel kiinni sen

Sä eroamme vaadit, yksin tahdot jatkaa elämää
En siihen suostu millään, mä kahlitsen sut kaapin hämärään
Sun voimiasi ahmin, et sano "adéu"

Se leventyy vaan, railo leventyy vaan
Ja silta liian lyhyeksi jää, jää, jää - nyt karjaisen:
Stop siihen paikkaan, stop siihen paikkaan!
Harppuunaköyden ammun reunalle, kiskon viel kiinni sen

Mas, Mas, Mas, Mas, Mas...
Mas, Mas, Mas, Mas, Mas - nyt suu jo kii!
Mas, Mas, Mas, Mas, Mas...
Mas, Mas, Mas, Mas, Mas - nyt suu jo kii!

Se leventyy vaan, railo leventyy vaan
Ja silta liian lyhyeksi jää, jää, jää - nyt karjaisen

Mas, Mas, Mas, Mas, Mas...
Mas, Mas, Mas, Mas, Mas - nyt suu jo kii!
Mas, Mas, Mas, Mas, Mas...
Mas, Mas, Mas, Mas, Mas - nyt suu jo kii!

~~~~~~~~~~

Tolkun ihmiset

Jo käskyt, kiellot kymmenet löin laimin
Kultainen keskitie ei kiehdo laisin
Vain viha, rakkaus mut saavat säkenöimään, jee
Ei laupiaat pääse päälliköimään

(Et kuule tolkun ääntä, julkea tuittupää)
Oon liian äärimmäinen
(On pieni siistii ja riittävää)
Niin teeskennellä maltillisten täytyy

(Et kuule tolkun ääntä, julkea tuittupää)
Keuhkotkaa, joo...
(On pieni siistii ja riittävää)
Siis keuhkotkaa, keuhkotkaa

(Et kuule tolkun ääntä, armias auttakoon)
No keuhkotkaa, keuhkotkaa
(Ja siinä syy, syy on tuomioon)
Syytön toiset tuomitkoon

Tolkun ihmiset röyhistää ei rintaa saa
"Mää oon tämmönen vaan"
Haaleaa ja mautonta arvostavat
Tahdon elää
Suurin synti on olla kuin muut
Kallein rikkaus
Nähdä pelko ja ilo ja ääripäät

Voin olla suorasuu, siitä nautin
Teen sen minkä sydän vaatii, vou...
Kohtuus on säälittävää pienessäkin määrin, hei
Jos täysin järjissäs oot, se taatusti on väärin

(Et kuule tolkun ääntä, julkea tuittupää)
Oon liian äärimmäinen
(On pieni siistii ja riittävää)
Niin teeskennellä maltillisten täytyy

(Et kuule tolkun ääntä, julkea tuittupää)
Keuhkotkaa, keuhkotkaa
(On pieni siistii ja riittävää)
Niin, keuhkotkaa

(Et kuule tolkun ääntä, armias auttakoon)
Keuhkotkaa, keuhkotkaa
(Ja siinä syy, syy on tuomioon)
Syytön toiset tuomitkoon

(Et kuule tolkun ääntä, armias auttakoon)
Ou jee...
(Ja siinä syy, syy on tuomioon)
Joo, syytön toiset tuomitkoon

~~~~~~~~~~