1. Posti toimittaa Oivariininkin
2. Sanaton
3. Kohti elämää
4. Kirpparilla
5. Kooma
6. Kosmopoliitti

~~~~~

Posti toimittaa Oivariininkin

Rasia pöydällä seisoo, PC hitaasti aukee
Kuinka kauan pitää odottaa?
Vihdoinkin käynnissä pyörii, e-mail silmiin laukee
'Uusi viesti kirjoita' käskee klikkaamaan

Vaan kuinka rasian laitan liitetiedostoksi?
En siihen pystykään
Tukala helle saa Oivariinin muuttumaan sulaksi
Rasva leviää

Itella-bittivirta kuskaa
Se vaatii pistorasiaa
Ei materiaa voi sähköksi muuntaa
Ei saata saavuttaa se vastaanottajaa

Oi, onnen suunta yllätyksin vaihtuu:
Vanha uusi jälleen saapuu
Tuttu Posti boksin ottaa
Ja maaliin asti sen toimittaa
Kylmälaukku kyytiin nousee
Ykkösluokan merkkineen, merkkineen, merkkineen, merkkineen
Ah!

Kusti kelloa soittaa, lähetyksen kuitattaa
Heittää heipat - on loistopalvelu
Vielä hetkeksi säilöön kylmän viileään laittaa
Kunnes pöytään löydetään maukas ruislimppu

On lounasnautinto valmis: päälle Putin-juustosiivu
Mikä elämys!
Kirjekaveri suosituksen saatuansa vallan vauhkoo:
Sama näkemys

Itella-bittivirta kuskaa
Se vaatii pistorasiaa
Ei materiaa voi sähköksi muuntaa
Ei saata saavuttaa se vastaanottajaa

Oi, onnen suunta yllätyksin vaihtuu:
Vanha uusi jälleen saapuu
Tuttu Posti boksin ottaa
Ja maaliin asti sen toimittaa
Kylmälaukku kyytiin nousee
Ykkösluokan merkkineen, merkkineen, merkkineen, merkkineen
Ah!

Hei outolintu! Hus!
Ei siihen totuttu
Täyskäännös on totta tänään
Viimein aitoutta armastetaan

Oi, onnen suunta yllätyksin vaihtuu:
Vanha uusi jälleen saapuu
Tuttu Posti boksin ottaa
Ja maaliin asti sen toimittaa
Kylmälaukku kyytiin nousee
Ykkösluokan merkkineen, merkkineen, merkkineen, merkkineen
Ah!

~~~~~

Sanaton

Kenen joukoissa seison? Miksi öitäni valvon?
Mitä pelkään? Olen sanaton
En millään tahtoisi jäädä, en saa kuiskatuksi
Miksi joskus välitin, olen sanaton

Sain olla itseni airut, kunnes löysin lähteen
Oi, peilikuvani...
En osaa hiljaisuudessa enää edes olla hiljaa
Olen sanaton

Jaloista tunto poistunut on
En ole jäävi kysymään
Mä olenko mies, vai oletko nainen?
En jaksa rakastaa - on valmis elämäni

Reikärauta ruostunut jäi suuhun
Vanha kirves kylkiluuhun
Ootan lentokentän päässä
Kuin vastatuuleen hyppäämässä
Pyörre irti maasta repii
Kiitotie jo kiinni saa
Kiinni saa, kiinni saa, kiinni saa! Ah!

Olen valo ja lapsi, taivaan rajoissa asti
Kuka laulaa? En minä ainakaan
Miksi silmiini tuijotat? Et minua tunne
Olen kaukana poissa, olen sanaton

En enää naura tai itke, enkä kyyneliini tyydy
Niin kuin huhutaan
Ehkä hiljaisuudessa nyt viimein osaan olla hiljaa
Olen sanaton

Jaloista tunto poistunut on
En ole jäävi kysymään
Mä olenko mies, vai oletko nainen?
En jaksa rakastaa - on valmis elämäni

Reikärauta ruostunut jäi suuhun
Vanha kirves kylkiluuhun
Ootan lentokentän päässä
Kuin vastatuuleen hyppäämässä
Pyörre irti maasta repii
Kiitotie jo kiinni saa
Kiinni saa, kiinni saa, kiinni saa! Ah!

Saat verestä voimaa, saat kuoppasi kaivaa
On kapteeni valmis, ja roottori käyntiin nyt pakotetaan

Reikärauta ruostunut jäi suuhun
Vanha kirves kylkiluuhun
Ootan lentokentän päässä
Kuin vastatuuleen hyppäämässä
Pyörre irti maasta repii
Kiitotie jo kiinni saa
Kiinni saa, kiinni saa, kiinni saa! Ah!

~~~~~

Kohti elämää

Vuosikaudet on menty sukujuhlasta toiseen
Pakko nähdä isotätejä
Ei äiti kuuntele, katsoo vain sämpylään voiseen
Käskee maistaa minunkin eri mätejä

On huoneen nurkassa sohva, armoa se antaa
Vain ohimenevää
Enoni lähestyy, tahtoo keskustella vielä säästä
Kuinka etevää

On syntymästä väärät piirit
Jo elotahti hiljenee
Jos luotettukaan ei potentiaaliin
Nyt teille selväks teen
Mä iso nimi oon

Oi, kahvipöytä, väisty tieltä voiton
Pikkuleipä on nyt voiton
Sukkapuikot työnnän korvaan
En luota äidin sormen voimaan
Tahdon nähdä vain elämää, miksi syyttä estetään?
Elämää, elämää, elämää, ah!

Isoisä on valmis, sitten on muiden vuoro
Puhuu rakkaus ja inkvisitio
Tulipunainen ratsu tahtoo leikittää teitä
Huoneen nurkan sohva jää alle kavion

Puhalla aurinkotuuli, huoneen puhdistamme vihdoin
Säädän lakia
Kohta menneisyyden tyhjyys uuden pihan maasta täyttyy
Voiton takia

On syntymästä väärät piirit
Jo elotahti hiljenee
Jos luotettukaan ei potentiaaliin
Nyt teille selväks teen
Mä iso nimi oon

Oi, kahvipöytä, väisty tieltä voiton
Pikkuleipä on nyt voiton
Sukkapuikot työnnän korvaan
En luota äidin sormen voimaan
Tahdon nähdä vain elämää, miksi syyttä estetään?
Elämää, elämää, elämää, ah!

Näin elämä toimii
Se omansa poimii
Muut rikkaasta rakkaasta roskasta toisensa pois nostakoot

Oi, kahvipöytä, väisty tieltä voiton
Pikkuleipä on nyt voiton
Sukkapuikot työnnän korvaan
En luota äidin sormen voimaan
Tahdon nähdä vain elämää, miksi syyttä estetään?
Elämää, elämää, elämää, ah!

~~~~~

Kirpparilla

Vähät roponi käytän järkevästi ja näytän
Mul on tyylii, mul on tatsia
Ruisleivän homeisen ostan mä satkulla, koska
Siihen ilmestynyt on Neitsyt Maria
Koinsyömä oranssi paita sopii hyvin aina
Voihan sen parsia
Kierrätän alushousut, pelastan elinympäristön
Tosiasia

Mä hamstraan hieman kaikenmoista
En ennustaa voi tulevaa
Ei mahdollisuutta tuu ehkä toista
Ja mitä tahansa voi joskus tarvita

Oon kirpparilla ihmemaailmassa
Kun on matti kukkarossa
Käyttökelpoista on vanha
Kulutusyhteiskunnassamme
Vielä jostain halvalla saa
Säästän taas, kun löydön teen
Löydön teen, löydön teen, löydön teen

Valmiiks palanut lamppu, päätön puutarhatonttu
Epäsiisti tupakkarasia
Laho jalavatuoli, sähkökaapelin kuori
Koristelemaan pihaa sekä kotia
Niin soma haravan varsi, kirjan takakansi
Kinnas ilman paria
Hammasharjankin hankin, pelastan elinympäristön
Tosiasia

Mä hamstraan hieman kaikenmoista
En ennustaa voi tulevaa
Ei mahdollisuutta tuu ehkä toista
Ja mitä tahansa voi joskus tarvita

Oon kirpparilla ihmemaailmassa
Kun on matti kukkarossa
Käyttökelpoista on vanha
Kulutusyhteiskunnassamme
Vielä jostain halvalla saa
Säästän taas, kun löydön teen
Löydön teen, löydön teen, löydön teen

Sain kotini täyteen
Vaan mahdu en itse
Siis reikäisen teltan mä ostan ja naapurin tontille meen

Oon kirpparilla ihmemaailmassa
Kun on matti kukkarossa
Käyttökelpoista on vanha
Kulutusyhteiskunnassamme
Vielä jostain halvalla saa
Säästän taas, kun löydön teen
Löydön teen, löydön teen, löydön teen

~~~~~

Kooma

Kävi ikävä vieras
Törmäys sekunnin kesti, veti pilveen
Miehen menetin
On aivokuolema tuskaa
Sä ymmärsit yskän, tahdoit olla valoni
Vaikka väkisin
Ja niinpä liimauduin vartaalosi varta vasten
Surua vedätin
Kuin juoppo kapakkaan avaimesi eksyi kaulanauhaan
Sitten sukelsin

Kun uhma vie ja irti tempoo
Sen kaiken vaaka punnitsee
Jos sisälläni käyn hallitsijaksi
En juutu poteroon, en koomapotilaaksi

Sielu porraskäytävääsi hukkui
Kissa suotta untaan nukkui
Intomieli, vaistot puuttui
Kun havahduin, en kauaa surrut
Ehkä pettäjälläkin on tietty oikeus vaihteluun
Ajeluun, ajeluun, ajeluun - ah

Asut kaupungin keskustassa kattosi alla
Minä lähden ja kuljen lähiöön
Keität kahvia, uskot, että rakennat sillan, jolla luoksesi mut saat
Kahvin jakamaan
En tiedä toivonko väärin, jos toivon että vielä joskus
Silta romahtaa
Katson naulittua menneisyyttä, tyhjä kuori loistaa
Kutsut kutemaan

Kun uhma vie ja irti tempoo
Sen kaiken vaaka punnitsee
Jos sisälläni käyn hallitsijaksi
En juutu poteroon, en koomapotilaaksi

Sielu porraskäytävääsi hukkui
Kissa suotta untaan nukkui
Intomieli, vaistot puuttui
Kun havahduin, en kauaa surrut
Ehkä pettäjälläkin on tietty oikeus vaihteluun
Ajeluun, ajeluun, ajeluun - ah

Puhelin piippaa
Oon väsynyt liikaa
En jaksaisi hortoilla kahdella tiellä, vaan yhteisen tien

Sielu porraskäytävääsi hukkui
Kissa suotta untaan nukkui
Intomieli, vaistot puuttui
Kun havahduin, en kauaa surrut
Ehkä pettäjälläkin on tietty oikeus vaihteluun
Ajeluun, ajeluun, ajeluun - ah

~~~~~

Kosmopoliitti

Jaskan baari ja grilli
Kalakukko ja mämmi, miksi synnyin
Tänne junttilaan?
Versace, Prada tai Gucci
Ei ymmärrä mutsi, budjettiinsa tuijottaa
Käskee Anttilaan
On ostoskeskus ja raitti, juovat siinä Spraittii
Ja pussikaljojaan
Pian ryhdyn mallintöihin
On mulla siihen tsäänssi, häippään
Terkut junttilaan

New York, hello, ja Monte Carlo
Oon tullut tänne voittamaan
On pilvissä pää ja koltulla hintaa
En joudu maksamaan, saan kaiken tosta vaan

Catwalkilla ja parketilla loistan
Kauden gaalaillat klaaraan
Filmitähdet uivat liiviin
Ja lehtimiesten lamput räpsyy
Niitä mätkisinkö pataan?
Missä hemmetissä oon?
Missä oon, missä oon, missä oon, uh?

Laajat pellot ja metsä
Luomunautojen löyhkä, monta kilsaa
On matka taajamaan
Kirkkokuorossa muijat, jahtiseurassa äijät
Kohta aukeaa Hese
Meidän junttilaan
On silti TV ja netti, niissä jet set -jengi
Parhaat etsii onneaan
Lähtee aamulla juna
Pariisi taikka Rooma kutsuu
En jää junttilaan

New York, hello, ja Monte Carlo
Oon tullut tänne voittamaan
On pilvissä pää ja koltulla hintaa
En joudu maksamaan, saan kaiken tosta vaan

Catwalkilla ja parketilla loistan
Kauden gaalaillat klaaraan
Filmitähdet uivat liiviin
Ja lehtimiesten lamput räpsyy
Niitä mätkisinkö pataan?
Missä hemmetissä oon?
Missä oon, missä oon, missä oon, uh?

Ne saapasta viskaa
Ne eukkoa kantaa
Jo keihäästä, pilkistä,
Suopotkupallosta tarpeeksi sain

Catwalkilla ja parketilla loistan
Kauden gaalaillat klaaraan
Filmitähdet uivat liiviin
Ja lehtimiesten lamput räpsyy
Niitä mätkisinkö pataan?
Missä hemmetissä oon?
Missä oon, missä oon, missä oon, uh?

~~~~~