szigetESC93TomppaJrTimoteusyhteensäsija
sziget – Pienempi riesaX6(2)
410
2
ESC93 – Teiden tukko4X4(0)
84
TomppaJr – Miss Olematon6(1)
X28
3
TomppaJr – Elämän lahja24X(1)
6
5
sziget – Hohto X(2)
66141

1. Kuva Pienempi riesa (José Freitas - Mal Menor (Ninguém me guia à razão)
2. Kuva Teiden tukko (Sunstroke Project & Michael Ra - Day After Day)
3. Kuva Miss Olematon (Doredos - Maricica)
4. Kuva Elämän lahja (Fahrenhaidt - Mother Earth)
5. Kuva Hohto (Alexa Feser - Glück)

~~~~~

Pienempi riesa

Kinusit
Yhteistä tehtävää
Ja kalusteet ja verhot
Kuului ohjelmaan

Myymälään
Me reippaasti asteltiin
Ja koko ajan pysähdyit
Hiukan tutkimaan

Myötäilen vain, se on tärkeää
Kun arvelin, pienempi on riesa tää
Sohvat kommentoidaan
Näin synnitkin anteeksi saan

Juotavaa
Ruumiini vaatii
Burgerin kanssa sain
Limun vain

Lapsiperheet
Ne jatkavat huutoaan
Jo mööpelin valinnasta
On tehty vaikeaa

Myötäilen vain, se on tärkeää
Kun arvelin, pienempi on riesa tää
Sohvat kommentoidaan, pian katkean
Niin retkahdan, houkutuksiin lankean
Mua halveksit kun jäit ilman sohvaa
Luovun

(Retkahtaa) Ou jee!
Na na na na na na... ou jee!
(Retkahtaa) Lonkeroon lankean
Viiniin lankean
(Retkahtaa) Bisseen lankean
Kossuun lankean, jee!

~~~~~

Teiden tukko

Tukos tiellä, siellä
Mun missä on mentävä vielä
Madellen jono kulkee
Tienkäyttäjät taaksensa sulkee

Nyt loppuvat mun hermot
Nyt pyörivät mun kellot
Nyt päättyvät sun matkat
Nyt nauravat sun kaimat

Nyt loppuvat mun hermot
Nyt pyörivät mun kellot
Nyt päättyvät sun matkat
Nyt nauravat sun kaimat

Oja täynnä muoviroinaa
Ei mopoauto koskaan enää kurvaa
Toyota tööttää, Audi-mies hurraa
Kun niitä tien haittateikijöitä jahtaan

Nyt loppuvat mun hermot
Nyt pyörivät mun kellot
Nyt päättyvät sun matkat
Nyt nauravat sun kaimat

Nyt loppuvat mun hermot
Nyt pyörivät mun kellot
Nyt päättyvät sun matkat
Nyt nauravat sun kaimat
Autoissaan

Nimenkeruulla se varmistuu:
Loput suharit ne aittaan sulkeutuu
Muovikopit viedään paalaimeen
Jonomuodostelmat eestä lähtee

Nyt kaahataan
Nyt kurvataan
Nyt naatitaan
Nyt helpottaa

~~~~~

Miss Olematon

Kuka olet, kuka olet?
Mikä olet, mikä olet?
Kenen olet, kenen olet?
Miksi olet Miss Olematon?

Pää kallistuu
Ja hymy vieno huuliin vapautuu
On punaa halpaa täynnä huulet nää
Ja entäs pää? Se tärähtää!

Pää suoristuu
Ja huuliparka toisesta ahdistuu
On keho ilmeeltänsä ilmeetön
Niin väritön, kuin virheetön

Kuka olet, Miss Olematon?
Mikä olet, Miss Olematon?
Kenen olet, Miss Olematon?
Miksi olet Miss Olematon?

Kuka olet, Olematon? Hairahdus
Mikä olet, Olematon? Voima kauneuden
Kenen olet, Olematon? Kohtalon
Miksi olet Olematon?

Miss Olematon
Olematon
Miss Olematon

Hän kaunis on
On rakkaus olematon, harmaa ja tunteeton
Hän jakaa rakkaudelleen hansikkaat
Ja sielussaan kai naurahtaa

Kuka olet, Olematon? Hairahdus
Mikä olet, Olematon? Voima kauneuden
Kenen olet, Olematon? Kohtalon
Miksi olet Olematon?

(Olevaa, olevaa, ei-olevaa)
Kuka olen?
(Olevaa, olevaa, ei-olevaa)
Kenen olen, baby?

(Olevaa, olevaa, ei-olevaa)
Mikä olen?
Miksi olen olemassa?

Kuka olet, kuka olet, Miss Olematon?
Mikä olet, mikä olet, Olematon?
Kenen olet, kenen olet, Miss Olematon?
Miksi olet Miss Olematon?

Kuka olet, Olematon? Hairahdus
Mikä olet, Olematon? Voima kauneuden
Kenen olet, Olematon? Kohtalon
Miksi olet Miss Olematon?

~~~~~

Elämän lahja

Muistan kun luonnon voimaa
Koetin mä vastustaa
Suurenmoisempi, oi, maa
On luoja luomustaan

Muistan kun luonnon voimaa
Koetin mä vastustaa
Suurenmoisempi, oi, maa
On luoja luomustaan

Oi, Gaia!

Sain, sain
Elämän siemenen, lahjan Gaian
Povesi koti on

Oi, Gaia!

Sain, sain
Elämän siemenen, lahjan Gaian
Povesi koti on
Povesi koti on

Oi, Gaia!
Oi, Gaia!
Povesi koti on

Muistan kun luonnon voimaa
Koetin mä vastustaa
Suurenmoisempi, oi, maa
On luoja luomustaan

Muistan kun luonnon voimaa
Koetin mä vastustaa
Suurenmoisempi, oi, maa
On luoja luomustaan

(Oi, Gaia!)

Muistan kun luonnon voimaa
Koetin mä vastustaa
Suurenmoisempi, oi, maa
On luoja luomustaan

(Oi, Gaia!)

Sain, sain
Elämän siemenen, lahjan Gaian
Povesi koti on

Oi, Gaia!

Sain, sain
Elämän siemenen, lahjan Gaian
Povesi koti on
Povesi koti on

(Muistan kun luonnon voimaa) Oi, Gaia!
(Koetin mä vastustaa) Oi, Gaia!
(Suurempaa) Povesi koti on
Povesi koti on

Sain, sain
Elämän siemenen, lahjan Gaian
Povesi koti on

Oi, Gaia!

(Muistan kun luonnon voimaa) Oi, Gaia!
(Koetin mä vastustaa) Oi, Gaia!
(Suurenmoisempi, oi, maa) Povesi koti on
(On luoja luomustaan)

~~~~~

Hohto

Kultaisten kattojen maahan
Lennän tai tähtien taa
On Mariaanien haudan
Pohjalla painostavaa

Tavoitan vuorien huiput
Vyöryihin valmistaudun
Iltaisin kirjaten uuden
Tehtävän suoritetun

En valtaa ja loistetta säiky
Viisaasti neuvottelen
Ja kansalle nöyränä myönnän
Olen vain ihminen

Kurotan, kurotan, kurotan
Ylös päätyisin
Tai mielen kuiluihin
Tai mielen kuiluihin

Kurotan, kurotan, kurotan
Tarunhohtoiseen
En tyydy varmuuteen
En tyydy varmuuteen

Vo-o-oo...

(Kurotan, kurotan, kurotan...)

Todellisuus vihreämpää
Takana ruudun jos ois
Haaveille valtuudet antaa
Uhkaavan despootin vois

Vartumme ihmeitä tehden
Kaavoihin pian kiinni jää
Koskaan en suostuisi siihen
Koskaan ei väisteltävää

Seikkailut tulleiden aikain
Ja uskallus mahdottomaan
Voi normaalin perustan murtaa
Et aavistakaan

Kurotan, kurotan, kurotan
Ylös päätyisin
Tai mielen kuiluihin
Tai mielen kuiluihin

Kurotan, kurotan, kurotan
Tarunhohtoiseen
En tyydy varmuuteen
En tyydy varmuuteen

Nyt seiniltä tauluja puuttuu
Pöydistä jalkojakin
Kupruilee taustalla kangas
Mieluiten pois lähtisin

Kun serkut ja lapset on koolla
Juhlaan on taatusti syy
Skoolaten maljoja juovat
Nainen pikselöityy

Kurotan, kurotan, kurotan
Ylös päätyisin
Tai mielen kuiluihin
Tai mielen kuiluihin

Kurotan, kurotan, kurotan
Tarunhohtoiseen
En tyydy varmuuteen
En tyydy varmuuteen

Vo-o-oo...