1. Kädet ilmaan
2. Kohtalolle velkaa
3. Euforia
4. Bimbo
5. Angstvise
6. Pierupissapää
7. Haitarit

YouTube-linkit ja kappaleet joiden pohjalta sanoitukset on tehty löytyvät Viisukuppilan kilpailutopicissa!

~~~~~~~~

Kädet ilmaan

 

Aikaa ei tule riittämään
Se vielä päättyy ja autuus hupenee
Kun tuuli puhaltaa
Kun tuuli puhaltaa hiukset hulmuaa

Synnit antaa herra anteeksi
Ote lipeää on aika luovuttaa
Tunne jo virtaus
Tunne jo virtaus käsillä

Kädet nosta ilmaan, ylös pilviin
Saan elon tunteen kun ilma hyväilee
Lasi rikkoutuu
Lasi rikkoutuu, vapaudun

Kädet nosta ilmaan, ylös pilviin
On yö ja kuu vain kun polvistun eteen
Lasi rikkoutuu
Lasi rikkoutuu, vapaudun

Odotus nyt palkitaan
Joukkioon enkelten liityn
Reunalla pilven oon, jeeh

Kädet nosta ilmaan, ylös pilviin
Saan elon tunteen kun ilma hyväilee
Lasi rikkoutuu
Lasi rikkoutuu, vapaudun

Kädet nosta ilmaan, ylös pilviin
On yö ja kuu vain kun polvistun eteen
Lasi rikkoutuu
Lasi rikkoutuu, vapaudun

~~~~~~~~~~

Kohtalolle velkaa

 

On talo tyhjentynyt
Juhla itkuksi kääntynyt
On humu hiljentynyt
Ja illan emäntä nääntynyt

Poistui kutsumaton vieras
Heitti maljakolla ikkunaa
Potki oven rikki mennessään

Tuulee, takkatuli kuolee
Muistot lämmitä ei vainajaa
Haihtuu, minkä pyytämättä saa

Kai olin kohtalolle velkaa
Kohtalolle velkaa
Jos olin kohtalolle velkaa
Mun pulssi tunnustelkaa

Kun tuli ovelleni
Niin ujonoloinen poikanen
En ollut varuillani
Vaan pelin osasi roikale

Oon vain yksi tuhannesta
Kasvot kun numeroilla peitetään
Miksi sut peremmälle päästinkään?

Tuulee, takkatuli kuolee
Muistot lämmitä ei vainajaa
Haihtuu, minkä pyytämättä saa

Kai olin kohtalolle velkaa
Kohtalolle velkaa
Jos olin kohtalolle velkaa
Mun pulssi tunnustelkaa

Vähän jää jäytämään
Oliko kaikki näytelmää?
Oot ihminen
Miten ratkaisevan iskun teet?

(Tuulee, takkatuli kuolee)
(Muistot lämmitä ei vainajaa)
(Haihtuu, minkä pyytämättä saa)

Kai olin kohtalolle velkaa
Kohtalolle velkaa
Jos olin kohtalolle velkaa
Mun pulssi tunnustelkaa

~~~~~~~~~~

Euforia

Euforia, euforia
Hänen naurusta tyydykkeen saan
Euforia, euforia
Hänen leikkinsä lopetan ja näen

Kauhun silmissä niin viattomissa
Nuoren elämän mä heitän kai hukkaan
Euforia, euforia
Teen vain sen, minkä keho haluaa

Ja taas revin pienen paidan pois
Ja housut riisun, kiihotun niin
Ja taas voin nähdä vartalon kauneimman
Viimeinkin

Hän hellii pehmein sormin mua
Siirtää kädet eestaas itkien
Ja käsken häntä vain viel' jatkamaan lisää

Euforia, euforia
Jälleen hautajaiset aiheutin
Euforia, euforia
Pappi leivän pöytään saa

Ja taas revin pienen paidan pois
Ja housut riisun, kiihotun niin
Ja taas voin nähdä vartalon kauneimman
Viimeinkin

Hän hellii pehmein sormin mua
Siirtää kädet eestaas itkien
Ja käsken häntä vain viel' jatkamaan lisää

On tää euforiaa
Euforiaa!

Ja taas revin pienen paidan pois
Ja housut riisun, kiihotun niin
Ja taas voin nähdä vartalon kauneimman
Viimeinkin

Hän hellii pehmein sormin mua
Siirtää kädet eestaas itkien
Ja käsken häntä vain viel' jatkamaan lisää

~~~~~~~~~~

Bimbo

Taas kärtsäsin
Valmiskeittoni hellani liedellä
Ai niin... ei saa
Lämmittää sitä muualla kuin mikrossa
Miten muistaisin?

Ahdistaa, harmittaa
Hiukset valkoiset vaivaa

Mä tiedän sen, en viisas oo
Vaan halveksivat katseet
Ne murtaa pään
Ja kuiskaukset nuo ilkeimmät

Mun päässä kaikuu "Bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
"Bimbom-bom"

Voih - ei kai taas!
Treffiseuraksi jouduin
Mä miehelle viisaalle
Ääh - en mä voi
Kvanttifysiikan vitseille lain naurahtaa hahhaa...

Masentaa, harmittaa
Hiukset valkoiset vaivaa

Mä tiedän sen, en viisas oo
Vaan halveksivat katseet
Ne murtaa pään
Ja kuiskaukset nuo ilkeimmät

Mun päässä kaikuu "Bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
"Bimbom-bom"

Masentaa, harmittaa
Hiukset valkoiset vaivaa

Mä tiedän sen, en viisas oo
Vaan halveksivat katseet
Ne murtaa pään
Ja kuiskaukset nuo ilkeimmät

Mun päässä kaikuu "Bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
Mun päässä kaikuu "Bimbom-bim-bom bimbo"
"Bimbom-bom"

~~~~~~~~~~

Angstvise

On tilanne nyt tää, elämäs mokaan
Jospa rohkenet tiedon saattaa vastaan, et pidetty oo
Ja onpi aika veistä terottaa
Kun kuulet kertsin laulun tasokkaan:

Tämä laulu sut saapi sahaa jalkasi
Epätoivoosi joudut kun elämässä sä et pärjää

Haista kukka, loser, angstille sä myönnyt
Ranteesi jo avaa, pahan olon purat
Ja suuhus kakan kakin, tapatin sun rakin
Pöllien palkan sun, sä sait kurat

Tämä laulu sut saapi sahaa jalkasi
Epätoivoosi joudut kun elämässä sä et pärjää

(Yhyhyyyy-yyyhyyhyyhyyy yyhyyyhyy'y)
So, feel the Danish angst
(Yhyhyyyy-yyyhyyhyyhyyy yyhyyyhyy'y)

Ja sillä aikaa veistä terotit
Kun kuulit minun laulun tasokkaan

(Yhyhyyyy-yyyhyyhyyhyyy yyhyyyhyy'y)
So, feel the Danish angst
(Yhyhyyyy-yyyhyyhyyhyyy yyhyyyhyy'y)

Tämä laulu sut saikin sahaa jalkasi
Epätoivoosi joudut kun elämässä sä et pärjää

Haista kukka, loser, angstille sä myönnyt
Ranteesi jo avaa, pahan olon purat
Ja suuhus kakan kakin, tapatin sun rakin
Pöllien palkan sun, sä suuhun kurat sait

~~~~~~~~~~

Pierupissapää

Hän tuijottaa
Ranneliikettäni otsa hies
On jo viikko siit

Mun päiväkirjaa
Silloin hennon ottein kynäilin
Tästä innostuit

Sulkakynäin tuotokset
Mun on aika paljastaa:

Mun saagastain pätkän paljastan:
Olit pierupissapää päiväkirjassani mun
Mun saagastain pätkän paljastan:
Olit pierupissapää päiväkirjassani mun
Suhun kuinka ihastuin niin?

Raapustuksein
Ne pysyy kahlittuina kirjassain
Poju, tiedäthän?

Kuvitella voin
Sä miten naurahdellen funtsit taas
Metafooriain

Sulkakynäin tuotokset
Mun on aika paljastaa:

Mun saagastain pätkän paljastan:
Olit pierupissapää päiväkirjassani mun
Mun saagastain pätkän paljastan:
Olit pierupissapää päiväkirjassani mun
Suhun kuinka ihastuin niin?

Mun saagastain pätkän paljastan:
Olit pierupissapää päiväkirjassani mun
Mun saagastain pätkän paljastan:
Olit pierupissapää päiväkirjassani mun
Suhun kuinka ihastuin niin?
Ihastuin niin

~~~~~~~~~~

Haitarit

Vie, kauas vie
Tanssiin pyörähtää voit, kunhan uskallat vaan
Ethän saa, luovuttaa
”Step by step” kaikuu korvissa, mielessä muu

Tartuttiin, toisiimme
Sait mut rytmiin ja transsiin
Kun tanssittaa, niin helpottuu,
Jos kahdestaan voi rytmeille antautuu
Kun tanssittaa, niin soitantaa,
Voi haitareiden kuulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Kuu-uulla

Sait, bailaamaan,
Kaikki tylsimmät hetket myös karkottamaan
Suudeltiin, kuiskailtiin
Korvaani, kerroit sen, vannoit rakkautta niin

Uskottiin, toisiimme
Sait mut rytmiin ja transsiin
Kun tanssittaa, niin helpottuu,
Jos kahdestaan voi rytmeille antautuu
Kun tanssittaa, niin soitantaa,
Voi haitareiden kuulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Kuu-uulla

Uskottiin, toisiimme
Sait mut rytmiin ja transsiin
Kun tanssittaa, niin helpottuu,
Jos kahdestaan voi rytmeille antautuu
Kun tanssittaa, niin soitantaa,
Voi haitareiden kuulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Voi haitareiden kuu-u-u-u-uulla
Kuu-uulla

~~~~~~~~~~