1. Kuva Murha yö (Katumus) (Wir werden niemals untergehen)
2. Kuva Matador (Mea Culpa)
3. Kuva Kirje Brookille (Letter to Brooke)
4. Kuva Perintö (Wir sind alle wie eins)
5. Kuva Elää (Error)
6. Kuva Banjomies lavalla (The Fiddler on the Deck)
7. Kuva Juo auringonnousuun (Sing)

~~~~~~~~~~

Murha yö (Katumus)

Kukkulalla illalla pyssy laukeaa, ruumis alas metsään putoa.
Mustasukkainen mies ampui hänet, naisen kun häneltä vei.

Nyt hän katuuuu tekoaan, mutta sitä muutta ei voi.
Hän ampuu varmaan itsensä, mutta eihän voi tehdä sitä.

Kannolle mies istahti sen jälkeen, pyssyn heitti puskaan itkien vaan.
Tapoi miehen vihoissaan, miten naiselle sen kertookaan.

Nyt hän katuuuu tekoaan, mutta sitä muutta ei voi.
Mustasukkaisena teki sen, murha yö oli myrskyinen.

Ammutun miehen luokse juoksi hän, anteeksi pyytämään katumustaan.
Mies ymmärsi tuskan sen, anteeksi antoi hänelle kyynel silmässään.

Nyt hän katuuuu tekoaan, mutta sitä muutta ei voi.
Mustasukkaisena teki sen, murha yö oli myrskyinen.

Haava korjattiin, ja ylös katse suunnattiin
Taivas selkeytyi, ja valo heidän päälle laskeutui. Valo laskeutui.

~~~~~~~~~~

Matador

Matador, iskit miekkasi mun sydämeen
Hävisin, vetovoimasi niin viettelee

Seurassa viihdyn kaikista vahvimman
Harvassa sellaiset lie?
Aina sä löydät viineistä parhaimman
Siemaisu alkuunko vie?

Kun syttyy tunteen palo roihahtaen
En pysty mä vastustamaan, käyn toimien
Nyt näytä kaikki kikkas nuo nautinnon
En toivo 'voi päättyispä tää'

Kun syttyy tunteen palo roihahtaen
En pysty mä vastustamaan, käyn toimien
Kuin black out: kiimassani oon tiedoton
En toivo 'voi päättyispä tää'

Lujempaa fadovalssimme illalla soi
Enemmän silloin tarjota sielulle voit

Seurassa viihdyn kaikista vahvimman
Harvassa sellaiset lie?
Aina sä löydät viineistä parhaimman
Siemaisu alkuunko vie?

Kun syttyy tunteen palo roihahtaen
En pysty mä vastustamaan, käyn toimien
Kuin black out: kiimassani oon tiedoton
En toivo 'voi päättyispä tää'
Se syttyy!

Se syttyy!
Kun syttyy tunteen palo roihahtaen
En pysty mä vastustamaan, käyn toimien
Nyt näytä kaikki kikkas nuo nautinnon
En toivo 'voi päättyispä tää'

Kun syttyy tunteen palo roihahtaen
En pysty mä vastustamaan, käyn toimien
Kuin black out: kiimassani oon tiedoton
Vain tahdon räjähtävää

~~~~~~~~~~

Kirje Brookille

Rakkaani, hei vaan!

Kirjoitan kirjeen, sen postitan sulle kunhan muistan. Kai tiedät, on rakkaus ihmeellistä: kestää se viikot ja kuukaudetkin niin kuin vettä vain. Mutta tiedät myös sen, oon vain pelkkä hölmö mies, niin tunteellinen pehmo mies. Sut sain, en päästä pois. Mutta silti lähdit, enkä voinut vastustaa, en suusta sanaa saanutkaan. Brooke, hei vaan, jälleen kirjoitan kirjeen, sen postitan sulle kunhan muistan. Kai tiedät, on rakkaus ihmeellistä: kestää se viikot ja kuukaudetkin niin kuin vettä vain. Mutta tiedät myös sen, oon vain pelkkä hölmö mies, niin tunteellinen pehmo mies. Sut sain, en päästä pois. Mutta silti lähdit, enkä voinut vastustaa, en suusta sanaa saanutkaan. Jäin yksin maailmaan, ja joka päivä vain mietin miten pärjäät. Toivon, että hyvin, ei oo muulla mitään väliä, koska kaipaan sua niin. Tiedät myöskin sen, oon vain järjetön mies, oon vain pelkkä hölmö mies, niin tunteellinen pehmo mies. Sut sain, en päästä pois. Mutta silti lähdit, enkä voinut vastustaa, en suusta sanaa saanutkaan. Jäin yksin maailmaan, ja joka päivä mietin miten oikein pärjäät. Koska rakastan sua niin, olet ensirakkautein.

–Sä kyllä tiedät kuka oon

~~~~~~~~~~

Perintö

On aika kulua pois
On aika kaikki jättää
Tahto kirjattu talteen
Sen kastelin mun kyynelein
Teot on tehty, lopultakin
Valoon astua voin

Menneet ihmeet eilispäivän
Tänne toivat kunniaa
Uusi polvi huomispäivän
Kirjoittaa tarinaa

Perintöni mä jaan
Yksi kartanot ja mannut saa
On rahaa jota jakaa
Lopussa perintöni mä jaan
Toinen taiteistani innoissaan
Sanani ei kuole
Lopussa perintöni mä jaan

Kun suku arkkuni ääreen
Maailman laidoilta mua suremaan saapuu
Mä katson reunalta pilven
En huolehdi

Menneet ihmeet eilispäivän
Tänne toivat kunniaa
Uusi polvi huomispäivän
Kirjoittaa tarinaa

Perintöni mä jaan
Yksi kartanot ja mannut saa
On rahaa jota jakaa
Lopussa perintöni mä jaan
Toinen taiteistani innoissaan
Sanani ei kuole
Lopussa perintöni mä jaan

Perintöni mä jaan
On rahaa jota jakaa
Perintöni mä jaan
Toinen taiteistani innoissaan
Sanani ei kuole
Lopussa perintöni mä jaan
Perintöni mä jaan

~~~~~~~~~~

Elää

En aamuun voi nousta
Kun kaipuu kahlitsee
Yön varjot lyö lastaan
Mua piinaa, syyllistää

Ollut en ihminen
Vaikka koetin olla
Sen tahtoisin tunnustaa
Ja kuolla

Kuka kertoisi sen, millainen oon?
Kuka kertoisi sen, millainen oon?
Kuka kertoisi sen, mä miksen enää nauti?
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut!

Kerrothan jos huudan
Kerrothan kuiskauksen
Kun nauran niin murrun
Taas pieniin säikeisiin

Mä ollut en ihminen
Vaikka koetin olla
Kun pilkkasin ja loukkasin
Se sattui

Kuka kertoisi sen, millainen oon?
Kuka kertoisi sen, millainen oon?
Kuka kertoisi sen, mä miksen enää nauti?
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut!

Kuka päättänyt on, milloin itkettää?
Mikä on suurin syy, kun en jäänytkään?
Kuka kuiskaisi korvaani "vaikene, vaikene!"

(Elää, elää, elää)
Älä kuuntele
(Elää, elää, elää)
Vaikenen
(Elää, elää, elää)
Voit mennä pois
(Elää, elää, elää)

(Elää, elää, elää)
Älä kuuntele
(Elää, elää, elää)
Vaikenen
(Elää, elää, elää)
Kaikkoa
(Elää, elää, elää)
Ei oo enää täällä kuultavaa

(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut
(Elää, elää, elää)
Olen vaiennut

~~~~~~~~~~

Banjomies lavalla

Oli vuosia sitten mies,
joka banjoa soitti.
(Parhaiten)
(Parhaiten)
(Parhaiten)
Soitti hän Kaiken puhtaasti,
niin että kaikki hänet tiesi
(Parhaiten)
(Parhaiten)
(Parhaiten)
Sitten yleisradiosta soitettiin,
ja keikka tilattiin.
Hän lähti Pasilaan, ja
Ryhtyi Banjoa soittamaan
(Parhaiten)
(Parhaiten)
(Parhaiten)

Hän on Banjomies, hän on banjomies, hän on banjomies lavalla.
Soittaa niin kuin viulu-ukko konsanaan ennen.
Hän on Banjomies, hän on banjomies, hän on banjomies lavalla.
Joka biisit soittaa sokkona niin kuin huilumies
Hän ooon banjoomies,
hän on banjomies lavalla.

Banjoa hän soitti
jopa sodassa
(Soittaa)
(Soittaa)
(Soittaa)
Kaikki naisetkin hän
kaataa soitollaan
(Soittaa)
(Soittaa)
(Soittaa)
Vielä joskus banjomies lopettaa,
heittää banjon nurkkaan.
Mutta siihen asti hänen soitosta nautitaan
(Soittaa)
(Soittaa)
(Soittaa)

Hän on Banjomies, hän on banjomies, hän on banjomies lavalla.
Soittaa niin kuin viulu-ukko konsanaan ennen.
Hän on Banjomies, hän on banjomies, hän on banjomies lavalla.
Joka biisit soittaa sokkona niin kuin huilumies
Hän ooon banjoomies,
hän on banjomies lavalla.

(Hey)
(Hey)
(Hey)

Hän on Banjomies, hän on banjomies, hän on banjomies lavalla.
Soittaa niin kuin viulu-ukko konsanaan ennen.
Hän on Banjomies, hän on banjomies, hän on banjomies lavalla.
Joka biisit soittaa sokkona niin kuin huilumies
Hän ooon banjoomies...

Hän on Banjomies, hän on banjomies, hän on banjomies lavalla.
Soittaa niin kuin viulu-ukko konsanaan ennen.
Hän on Banjomies, hän on banjomies, hän on banjomies lavalla.
Joka biisit soittaa sokkona niin kuin huilumies
Hän ooon banjoomies..
hän on banjomies lavalla.

~~~~~~~~~~

Juo auringonnousuun

On niukkaa valo talvisin
Ja ilmakin kuin pakastin
Vaan sitkein kansa kestää vaivat

Ei turska maistu? Sori vaan
Ei tarjota oo muutakaan
Kun jäihin juuttui yhteyslaivat

Rotanloukkoon tulit vihoviimeiseen
Elä siis kuten muutkin, muutkin

Juo, juo, juo, juo auringonnousuun
Nopeammin yön kulumaan saat, saat, saat
Juo, juo, juo, juo auringonnousuun
Nopeammin yön kulumaan saat

Leveyspiirin tarkistan
Seitsemänkytkahdeksan
Ei putki mee katki kuin maaliskuusta

Longyearbyen, eläköön!
Kaamosaika kestäköön
Sut pokaan, ja dokaan pullonsuusta

Rotanloukkoon tulin vihoviimeiseen
Elän siis kuten muutkin, muutkin

Juo, juo, juo, juo auringonnousuun
Nopeammin yön kulumaan saat, saat, saat
Juo, juo, juo, juo auringonnousuun
Nopeammin yön kulumaan saat

– Kevät vie sut pois
– Et voi tietää
– Selvin päin palaa et
– Saatan rientää

Kerran vielä, kerran vielä...

Juo, juo, juo, juo auringonnousuun
Nopeammin yön kulumaan saat, saat, saat
Juo, juo, juo, juo auringonnousuun
Nopeammin yön kulumaan saa kun laulaa

Juo, juo, juo, juo auringonnousuun
Nopeammin yön kulumaan saat, saat, saat
Juo, juo, juo, juo auringonnousuun
Nopeammin yön kulumaan saa kun hoilottaa

~~~~~~~~~~