1. Liian paljon metaforaa
2. Suuri salaisuus
3. Firenzen kellot
4. Ensimmäinen kerta
5. Muistoni ovat Irlannin '94-viisuvoitossa ja sen komeissa laulajapoikasissa
6. Kuolleet Nimet
7. Minun matka
8. Pääsen luostariin
9. Ikuiseen uneen

~~~~~
Liian paljon metaforaa


Olit varjossa jääkappi
Jäädyin satimeen sun laitaan
Palaset lasin mua raapi
Niistin järveni sun paitaan

Laava liikkuu, mitä teinkään?
Mursin sen padon sun päälle
Näin se päättyi, jäät multaan
Mikä jäikään kalvamaan?

Näin se päättyi, jäät multaan
Mikä jäikään kalvamaan?

Sen myönnän vihdoinkin, on liika liikaa
Nää lauseet menivätkin ristiriitaan
Jos liikaa viehättää abstrakti taide
Voi ilman syytäkään pettää kaide

Sen myönnän vihdoinkin, on liika liikaa
Nää lauseet menivätkin ristiriitaan
Tän kielen vanki oon, suosin suurta draamaa
Ei vertauskoukeroon pysty suuntaa saamaan

Näin se päättyi, jäät multaan
Mikä jäikään kalvamaan?

Sen myönnän vihdoinkin, on liika liikaa
Nää lauseet menivätkin ristiriitaan
Jos liikaa viehättää abstrakti taide
Voi ilman syytäkään pettää kaide

Sen myönnän vihdoinkin, on liika liikaa
Nää lauseet menivätkin ristiriitaan
Tän kielen vanki oon, suosin suurta draamaa
Ei vertauskoukeroon pysty suuntaa saamaan

Tän kielen vanki oon, suosin suurta draamaa
Ei vertauskoukeroon pysty suuntaa saamaan

~~~~~
Suuri salaisuus


"Älä mee, mä jumaloin sua!"
Juuri niin päin, mäkin mua
"Iho pehmeä kiihottaa!"
Sinun nahkasi turvottaa

Miehet jahtaa, lauluja laulaa
En jaksa salailla kauaa
Mulla on mun suuri salaisuus
Tahdon olla mikä oon

Mulla on mun suuri salaisuus
Tahdon olla mikä oon

En miehen elimeen mä tahdo koskee
En jäykkää pikkumiestä tahdo poskeen
Nyt pystyn sanomaan jo aivan suoraan
Vain tahdon hipeltää tyttöhuoraa

En miehen elimeen mä tahdo koskee
En jäykkää pikkumiestä tahdo poskeen
Vaan meikinkantajaan kaikki katseet siirtyy
Ja heidän tissejään sisimpääni piirtyy

Paljastui mun suuri salaisuus
Tahdon olla mikä oon

En miehen elimeen mä tahdo koskee
En jäykkää pikkumiestä tahdo poskeen
Nyt pystyn sanomaan jo aivan suoraan
Vain tahdon hipeltää tyttöhuoraa

En miehen elimeen mä tahdo koskee
En jäykkää pikkumiestä tahdo poskeen
Vaan meikinkantajaan kaikki katseet siirtyy
Ja heidän tissejään sisimpääni piirtyy

Vaan meikinkantajaan kaikki katseet siirtyy
Ja heidän tissejään sisimpääni piirtyy
~~~~~
Firenzen kellot


Katedraalin portaat täyttyy
Kulkijat kohtaa, sanan vaihtaa
Innostumme, juomaa läikkyy
Kosketusta en tahdo kaihtaa

Erkanemme, vaan jos nähtäis
Kun vuoden päästä kellot lyövät
- En sillä kerralla sua päästäis
Sitoisin sut syleilyyn

En sillä kerralla sua päästäis
Sitoisin sut syleilyyn

Oon tullut kaupunkiin, nyt varta vasten
Me näinhän päätettiin - jo lyönnit lasken
Ne kasvaa seitsemään ja kahdeksaankin
Ei käänny säälimään patsas paavin

Oon tullut kaupunkiin, nyt varta vasten
Me näinhän päätettiin - jo lyönnit lasken
Kun muiden juhlintaa illan kellot maustaa
Mua yksin ahdistaa, unelmaani hautaan

En tällä kerralla sua päästäis
Sitoisin sut syleilyyn

Oon tullut kaupunkiin, nyt varta vasten
Me näinhän päätettiin - jo lyönnit lasken
Ne kasvaa seitsemään ja kahdeksaankin
Ei käänny säälimään patsas paavin

Oon tullut kaupunkiin, nyt varta vasten
Me näinhän päätettiin - jo lyönnit lasken
Kun muiden juhlintaa illan kellot maustaa
Mua yksin ahdistaa, unelmaani hautaan

Kun muiden juhlintaa illan kellot maustaa
Mua yksin ahdistaa, unelmaani hautaan

~~~~~
Ensimmäinen kerta


Vielä muistan ne sitaatit
Jotka hymyäs kuvaavat
Sanaleikit monenlaiset
Nauruasi ain' toistavat

Mutta ajan hammas iskee
Ja kaikki muistot unhoittaa
Tahdo en otetta irroittaa
Jotta säilyis tietoisuus

Tahdo en otetta irroittaa
Jotta säilyis tietoisuus

Mun haavemaassa saan mä aina loistaa
Sä löydyt viereltäni, nyt kaikki natsaa
Ja kohti taivasta vaeltaa voimme
Ikuisuus opastaa meille tiemme

Mun haavemaassa saan mä aina loistaa
Sä löydyt viereltäni, nyt kaikki natsaa
Ja vaikka pakko mun on jatkaa elämää
Sen silti muistan kuin kerran ensimmäisen

Tahdo en otetta irroittaa
Jotta säilyis tietoisuus

Mun haavemaassa saan mä aina loistaa
Sä löydyt viereltäni, nyt kaikki natsaa
Ja kohti taivasta vaeltaa voimme
Ikuisuus opastaa meille tiemme

Mun haavemaassa saan mä aina loistaa
Sä löydyt viereltäni, nyt kaikki natsaa
Ja vaikka pakko mun on jatkaa elämää
Sen silti muistan kuin kerran ensimmäisen

Ja vaikka pakko mun on jatkaa elämää
Sen silti muistan kuin kerran ensimmäisen
~~~~~

Muistoni ovat Irlannin '94-viisuvoitossa ja sen komeissa laulajapoikasissa

Irlantiin meni voitto
Joka oli jo kolmas kerta
Alkoi kirjeil iskukoitto
Kun huomasin uutta verta

Balladin sen muistan vielkin
Rytmin sydämein siet'kin
Rokkimuistoist poikain kertoi
laulu kaunein tällä maan

Rokkimuistoist poikain kertoi
laulu kaunein tällä maan

On Harringtonilla namin tiukka pylly
kun rokkimuistoistaan tää poika lauloi
Heilu jo mun hylly
kun laulu tää soi
Herccuun voisin viiä molemmat pojat

On Charliellakin kyl' herkkukatse
voisin ottaa molemmilt' kultakasteen
Masentaa, perhana
kun heitä saada voi en
I love them, Voi ei,
setii vanhan viinan

Rokkimuistoist poikain kertoi
laulu kaunein tällä maan

On Harringtonilla namin tiukka pylly
kun rokkimuistoistaan tää poika lauloi
Heilu jo mun hylly
kun laulu tää soi
Herccuun voisin viiä molemmat pojat

On Charliellakin kyl' herkkukatse
voisin ottaa molemmilt' kultakasteen
Masentaa, perhana
kun heitä saada voi en
I love them, Voi ei,
setii vanhan viinan

Masentaa, perhana
kun heitä saada voi en
I love them, Voi ei,
setii vanhan viinan


~~~~~
Kuolleet Nimet

Päätös on tullut matkaamme,
On vallattu jo liuta maita,
ja kerroit: "palkitaan jo vaiva!"
Vaan miten on tuon rauhan laita?
Etkö nää, sun lippus' kärsii!
Etkö kuule kansas' toiveita?
Mut' emme turhaan kuolla aio!
Siks' kruunusi viel' jäädä saa...

Mut' emme turhaan kuolla aio!
Siks' kruunusi viel' jäädä saa...

Kun ratsastit taistoon, niin lauloi miehet!
Nerouden päiväsi jo viettänyt lienet...
Se janosi sun,
kyltymätön,
varmisti: kaulaan köysi heltymätön.

Kun ratsastit taistoon, niin lauloi miehet!
Nerouden päiväsi jo viettänyt lienet...
On vihdoin myönnettävä,
mennyttä on nyt voitto.
On täysin turhaa
nimiä kuolleita toistaa.

Mut' emme turhaan kuolla aio!
Siks' kruunusi viel' jäädä saa...

Kun ratsastit taistoon, niin lauloi miehet!
Nerouden päiväsi jo viettänyt lienet...
Se janosi sun,
kyltymätön,
varmisti: kaulaan köysi heltymätön.

Kun ratsastit taistoon, niin lauloi miehet!
Nerouden päiväsi jo viettänyt lienet...

On vihdoin myönnettävä,
mennyttä on nyt voitto.
On täysin turhaa
nimiä kuolleita toistaa.

On vihdoin myönnettävä,
mennyttä on nyt voitto.
On täysin turhaa
nimiä kuolleita toistaa!

~~~~~
Minun matka


Laukut pakattuina on
Mukana vain tarpeellinen
Matkani pian alkaa saa
Matka syvälle itseeni

Siivet jäädä Suomeen saa
Paljon tämä merkitsee
Elämäni uuden alun saa
Tuntea saan itseni

Elämäni uuden alun saa
Tuntea saan itseni

Amsterdam odottaa, lyhdyt nään

Saan inspiraation ja fanstasian
Saan apua heiltä, jolta se luonnistuu

Matka syvälle itseeni alkaa

Amsterdam odottaa, lyhdyt nään

Saan inspiraation ja fanstasian
Tuntea itseni kokonaan saan
Pitää itsestäni kokonaan saan

Elämäni uuden alun saa
Tuntea itseni saan

Amsterdam odottaa, lyhdyt nään

Saan inspiraation ja fantasian
Saan apua heiltä, joilta se luonnistuu

Matka syvälle itseeni alkaa

Amsterdam odottaa, lyhdyt nään

Saan inspiraation ja fanstasian
Tuntea itseni kokonaan saan
Pitää itsestäni kokonaan saan

Tuntea itseni kokonaan saan
Pitää itsestäni kokonaan saan

~~~~~
Pääsen luostariin


Miten päästä pakopaikkaan?
Sulhasta mä en nyt naikaan
Kelmi petti, itkut toistuu
Pakosalle tahdon poistuu

Pettymyksen maku jää kai
Mun pako suurimmat pois sai
Oiva piilo mulle luotiin
Oma soppi luostariin

Oiva piilo mulle luotiin
Oma soppi luostariin

Kun pääsen luostariin, en muita muista
On rahvas pahapäistä, suurisuista
Mä kuulun luostariin kuin abbedissa
Ja töitä delegoin unelmissa

Kun pääsen luostariin, en muita muista
On rahvas pahapäistä, suurisuista
Kun synti häädetään ulos luostarista
Ja usko vahvenee, Herran luokse pääsee

Oiva piilo mulle luotiin
Oma soppi luostariin

Kun pääsen luostariin, en muita muista
On rahvas pahapäistä, suurisuista
Mä kuulun luostariin kuin abbedissa
Ja töitä delegoin unelmissa

Kun pääsen luostariin, en muita muista
On rahvas pahapäistä, suurisuista
Kun synti häädetään ulos luostarista
Ja usko vahvenee, Herran luokse pääsee

Kun synti häädetään ulos luostarista
Ja usko vahvenee, Herran luokse pääsee

~~~~~
Ikuiseen uneen


Nyyhkytän pitkin virtaa
Valmis täältä lähtemään
Ahdinko surman suuhun ajaa
Solmukka kaulaa kiristää

Oksa puun katkeaa
Mätkähdän maahan vaan
Epätoivoisuus mua valtaa
Apua sielu huutaa

Epätoivoisuus mua valtaa
Apua sielu huutaa

Turhauttaa, ikuiseen lepoon kaipaan
Sielu pelkkää mustaa ja tuskaa
Ahdistaa vaan, aika loputtomin jatkuu
Ajassa taakse vain voisin matkaa

Turhauttaa, ikuiseen uneen kaipaan
Sielu pelkkää mustaa ja tuskaa
Unelmat ne perään toisen murskautuu
Tulevaisuus lupaa vain: surua ja synkkää

Epätoivoisuus mua valtaa
Apua sielu huutaa

Niin masentaa, ikuiseen lepoon kaipaan
Sielu pelkkää mustaa ja tuskaa
Ahdistaa vaan, päivät loputtomin jatkuu
Ajassa taakse vain voisin matkaa


Niin masentaa,ikuiseen uneen kaipaan
Sielu pelkkää mustaa ja tuskaa
Unelmat ne perään toisen murskautuu
Tulevaisuus lupaa: vain surua ja synkkää

Unelmat ne perään toisen murskautuu
Tulevaisuus lupaa vain: surua ja synkkää

~~~~~