Kahdeksan kokelasta:

1. Kotiintanssi
2. Aamujumpalle!
3. Sudokutaivas
4. Löhöloma Kreikassa
5. Papin aamen
6. Raumal
7. Kielisuudelma
8. Postissa

 

Kappaleet arvioidaan kaavalla 10-8-6-4-3-2-1-(0)

 

~~~~~~

 

Kotiintanssi

Öö... Pikkuinen, kaunoinen
Huokaisi vieraalle arvoitustaan:
"Öö... Missä lie kototie?"
Herttainen sai ohjeet näin irvokkaat:

Kintut ristiin, loikkaa hyppy, siinä on tie
Pohjoiseen tai toiseen ilmansuuntaan vie
Puun kiertää, taa viertää voit soisen veen
Pohjoiseen tai toiseen askel kun käy tarkalleen

Tanssii, tanssii, tanssii, hän kotiin tanssii, hoplaa!
Jep, hop, niin, hän kotiin tanssii, hoplaa!
Jep, hop, niin, hän kotiin tanssii, hoplaa!
Jep, hop, niin, hän kotiin tanssii, hoplaa!
Jep, hop, niin, hän kotiin tanssii, hoplaa!

Öö... Pikkuinen, puhtoinen
Äimistyi kun ohjeet sai arvokkaat:

Kintut ristiin, loikkaa hyppy, siinä on tie
Pohjoiseen tai toiseen ilmansuuntaan vie
Puun kiertää, taa viertää voit soisen veen
Pohjoiseen tai toiseen askel kun käy tarkalleen

Tanssii, tanssii, tanssii, hän kotiin tanssii, hoplaa!
Jep, hop, niin, hän kotiin tanssii, hoplaa!
Jep, hop, niin, hän kotiin tanssii, hoplaa!
Jep, hop, niin, hän kotiin tanssii, hoplaa!
Jep, hop, niin, hän kotiin tanssii, hoplaa!

Lennä yli käenpesän, kuusen latvaan - näet kesän
Lennä täten vasemmalle, eikö tunnu mukavalle?
Lennä, lennä, lennä, lennä, muista kiiruhtaa

Kintut ristiin, loikkaa hyppy, siinä on tie
Pohjoiseen tai toiseen ilmansuuntaan vie
Puun kiertää, taa viertää voit soisen veen
Pohjoiseen tai toiseen askel kun käy tarkalleen

 

~~~~~~

 

Aamujumpalle!

Jee... Tuhdimpaa, tuhdimpaa
Sitä saa etsiä melko kaukaa
Aaa... Sä kaadut, sä kaadut
Turhaudut, maadut ku tällin saanut

Luulis että läskit lähtee, kun jumppailee
Mutta ei, mutta ei, sä et laihdukaan
Nuo muodot, ne ajaa mut ahdinkoon
Läskit nuo, läskit nuo, vievät mut masennukseen

Laihdu, laihdu, laihdu, otapa askel, kamaan!
Hop, hop, hop, otapa askel, kamaan!
Hop, hop, hop, otapa askel, kamaan!
Hop, hop, hop, otapa askel, kamaan!
Hop, hop, hop, otapa askel, kamaan!

Ei... Sä kuolet, sä kuolet
Sinutkin sydäntauti tappaa

Luulis että läskit lähtee, kun jumppailee
Mutta ei, mutta ei, sä et laihdukaan
Nuo muodot, ne ajaa mut ahdinkoon
Läskit nuo, läskit nuo, vievät mut masennukseen

Laihdu, laihdu, laihdu, otapa askel, kamaan!
Hop, hop, hop, otapa askel, kamaan!
Hop, hop, hop, otapa askel, kamaan!
Hop, hop, hop, otapa askel, kamaan!
Hop, hop, hop, otapa askel, kamaan!

Läskit heiluu, läskit heiluu
Läskit heiluu, läskit heiluu
Läskit heiluu tänään taas

Luulis että läskit lähtee, kun jumppailee
Mutta ei, mutta ei, sä et laihdukaan
Nuo muodot, ne ajaa mut ahdinkoon
Läskit nuo, läskit nuo, vievät mut masennukseen

 

~~~~~~

 

Sudokutaivas

Ei... heitä pois, heitä pois
Lennätä Rubikin kuutios pois
Ei... apropoo, entäs go?
Eikös se laudalta lyöty jo oo?

Saimme aivonystyröitä kutkuttamaan
Ruudukon, ruudukon, tyhjäntäyteisen
Ei yksi, ei kaksi, vaan jatketaan
Ruudukko saa luvut yhdestä yhdeksäiseen

Taivas, taivas, taivas, sudokutaivas, come on
Yy, kaa, koo, sudokutaivas, come on
Nee, vii, kuu, sudokutaivas, come on
Kah-dek-san, sudokutaivas, come on
Yh-dek-sän, sudokutaivas, come on

Ei... seitsemää? Seitsemän
Kaiketi Ann-Christine jätti sen pois

Saimme aivonystyröitä kutkuttamaan
Ruudukon, ruudukon, tyhjäntäyteisen
Ei yksi, ei kaksi, vaan jatketaan
Ruudukko saa luvut yhdestä yhdeksäiseen

Taivas, taivas, taivas, sudokutaivas, come on
Yy, kaa, koo, sudokutaivas, come on
Nee, vii, kuu, sudokutaivas, come on
Kah-dek-san – ja ota seiskas, come on
Yh-dek-sän, sudokutaivas, come on

Numeroja, numeroja, numeroja, numeroja
Numeroja, numeroja, numeroja, numeroja
Pysty-, vaakarivit sommitellen päällekkäin

Saimme aivonystyröitä kutkuttamaan
Ruudukon, ruudukon, tyhjäntäyteisen
Ei yksi, ei kaksi, vaan jatketaan
Ruudukko saa luvut yhdestä yhdeksäiseen

 

~~~~~~

 

Löhöloma Kreikassa

Aah... hellettä, hellettä
Ota en mukaan mun suurperhettä
Aah... Suomi saa jäädä taa
Meikä kun porhaltaa jälleen Kreetaan

Noussut Finnairista olen, laukkuja rahtaan
Rethymnon, Rethymnon, täältä mä svengaan
Aquila Rithymna Beach vastaanottaa
Bussista, respasta kun selviin rentous alkaa

Kreikkaan, Kreikkaan, Kreikkaan, lomalle Kreikkaan, kuumaan!
Ah, ah, ah, lomalle Kreikkaan, kuumaan!
Ah, ah, ah, lomalle Kreikkaan, kuumaan!
Ah, ah, ah, lomalle Kreikkaan, kuumaan!
Ah, ah, ah, lomalle Kreikkaan, kuumaan!

Aah... poolille näin riennän
Luen kirjaa, altaaseen pian hypähdän

Löysä fiilis valloittaa kun altaalla uinun
Säpsähdän, siivoja päättää loikoilun
Kuulemma suljetaan tää kymmeneltä
Häipyy kai pakko on, huoneeseen yöretkeltä

Kreikkaan, Kreikkaan, Kreikkaan, lomalle Kreikkaan, kuumaan!
Ah, ah, ah, lomalle Kreikkaan, kuumaan!
Ah, ah, ah, lomalle Kreikkaan, kuumaan!
Ah, ah, ah, lomalle Kreikkaan, kuumaan!
Ah, ah, ah, lomalle Kreikkaan, kuumaan!

Löhöloma, Löhöloma, Löhöloma, Löhöloma
Löhöloma, Löhöloma, Löhöloma, Löhöloma
Vuoriretki kiinnosta ei, nautin vaan

Finnairissa jälleen istun, saavun pian Suomeen
Perhe on vastassa alkaa syyttelee
Helsinki-Vantaakin saa kuulla sen
Huutoa, haukkua! Miks Kreikkaan jäänyt mä en?

 

~~~~~~

 

Papin aamen

Eeeee, humisee, humisee
Korvissain humisee vastauksesi
Eeeee, pyörryttää, heikottaa
Yllättäen hyväksyit kosintani

Limusiini vie nyt meidät portille kirkon
Astellaan, astellaan, pyhään huoneeseen
Herramme esittää kysymyksen
Ainoa vastaus on "tahdon sut vaimoksein"

Aamen, aamen, aamen, papin aamen, kaikuu
Hop, hop, hop, papin aamen, kaikuu!
Hop, hop, hop, papin aamen, kaikuu!
Hop, hop, hop, papin aamen, kaikuu!
Hop, hop, hop, papin aamen, kaikuu!

Eeeee, bestmani tyynyineen
Rengastaa saan mä mun rakkaimpani

Limusiini vie nyt meidät portille kirkon
Astellaan, astellaan, pyhään huoneeseen
Herramme esittää kysymyksen
Ainoa vastaus on "tahdon sut vaimoksein"

Aamen, aamen, aamen, papin aamen, kaikuu
Hop, hop, hop, papin aamen, kaikuu!
Hop, hop, hop, papin aamen, kaikuu!
Hop, hop, hop, papin aamen, kaikuu!
Hop, hop, hop, papin aamen, kaikuu!

Halleluja, halleluja, halleluja, halleluja
Halleluja, halleluja, halleluja, halleluja
Halleluja, hallelujaa julistaa

Limusiini vie nyt meidät portille kirkon
Astellaan, astellaan, pyhään huoneeseen
Herramme esittää kysymyksen
Ainoa vastaus on "tahdon sut vaimoksein"

 

~~~~~~

 

Raumal

Hei…kuka oot, kuka oot?
Kerro jo, kuka oot ihanasuu?
Hei...katsot mua, kosket mua
Kuka oot?
Kerrothan nimesi sun!

Kukkamekko, saunavihta, kirsikkasuu
Raumal, Raumal yössä istuimme
Ei yksi, ei kaksi vaan kolme jee!
Raumal, Raumal kolme pusua siellä mä sain

Raumal, Raumal, Raumal molen Raumal, oi voi
Hop, hop, hop, molen Raumal, oi voi
Hop, hop, hop, molen Raumal, oi voi
Hop, hop, hop, molen Raumal, oi voi
Hop, hop, hop, molen Raumal, oi voi

Hei...kuka oot, kuka oot?
Mistä tuut, kuka oot vadelmasuu?

Kukkamekko, saunavihta, kirsikkasuu
Raumal, Raumal yössä istuimme
Ei yksi, ei kaksi vaan kolme jee!
Raumal, Raumal kolme pusua siellä mä sain

Raumal, Raumal, Raumal molen Raumal, oi voi
Hop, hop, hop, molen Raumal, oi voi
Hop, hop, hop, molen Raumal, oi voi
Hop, hop, hop, molen Raumal, oi voi
Hop, hop, hop, molen Raumal, oi voi

Sinä minä sinä minä sinä minä sinä minä
Sinä minä sinä minä sinä minä sinä minä
Sinä minä sinä minä ihanaa

Kukkamekko, saunavihta, kirsikkasuu
Raumal, Raumal yössä istuimme
Ei yksi, ei kaksi vaan kolme jee!
Raumal, Raumal kolme pusua sain

 

~~~~~~

 

Kielisuudelma

Jee... Hyökkäykseen, hyökkäykseen
Armeija, hyökkäykseen, seilaa sylkeen
Jee... Viirusmies, ylväs mies
Hyökkäykseen, marttyyrit keuhkoihin vien

Aaltoilee kuin Troijan rannat lietteisen maan
Viiruskit, viiruskit, voittoon voimalla!
Tahdissa, marssissa, vyöryy rohkeet
Viiruskit, viiruskit, kuolee ken sääliin lankee!

Hurmaa, hurmaa, hurmaa! Soluja surmaan, hauskaa...
Ra, ta, ta, soluja surmaan, hauskaa...
Ra, ta, ta, soluja surmaan, hauskaa...
Ra, ta, ta, soluja surmaan, hauskaa...
Ra, ta, ta, soluja surmaan, hauskaa...

Jee... Hyökkäykseen, hyökkäykseen
Huoleti, hyökkäykseen sairaalloiseen

Aaltoilee kuin Troijan rannat lietteisen maan
Viiruskit, viiruskit, voittoon voimalla!
Tahdissa, marssissa, vyöryy rohkeet
Viiruskit, viiruskit, kuolee ken sääliin lankee!

Hurmaa, hurmaa, hurmaa! Soluja surmaan, hauskaa...
Ra, ta, ta, soluja surmaan, hauskaa...
Ra, ta, ta, soluja surmaan, hauskaa...
Ra, ta, ta, soluja surmaan, hauskaa...
Ra, ta, ta, soluja surmaan, hauskaa...

Sikapaha, sikapaha, sikapaha, sikapaha
Sikapaha, sikapaha, sikapaha, sikapaha
Raivo päällä, sikahäijyt nauttii, aijaijai

Aaltoilee kuin Troijan rannat lietteisen maan
Viiruskit, viiruskit, voittoon voimalla!
Tahdissa, marssissa, vyöryy rohkeet
Viiruskit, viiruskit, kuolee ken sääliin lankee!

 

~~~~~~

 

Postissa

Hän... kahlitsi, vangitsi
Tiskiltä silmiini kun vilkaisi
Hän... hymyili kiitokset
Ja multa murtuivat puolustukset

Kun hän valloittaa, se kaikki käy luonnostaan
Ei hyökkää, ei rynni, kunhan on noin vaan
Aseista mut riisuu, saa polvilleen
Postissa, postissa niin aina käy uudelleen

Minkäs sille mahdan, oon nujerrettu, näin on
Oon, oon, oon nyt nujerrettu, näin on
Oon, oon, oon nyt nujerrettu, näin on
Oon, oon, oon nyt nujerrettu, näin on
Oon, oon, oon nyt nujerrettu, näin on

Hän... nimeni mainitsi
Sydämeen ampui se kuin haupitsi

Kun hän valloittaa, se kaikki käy luonnostaan
Ei hyökkää, ei rynni, kunhan on noin vaan
Aseista mut riisuu, saa polvilleen
Postissa, postissa niin aina käy uudelleen

Minkäs sille mahdan, oon nujerrettu, näin on
Oon, oon, oon nyt nujerrettu, näin on
Oon, oon, oon nyt nujerrettu, näin on
Oon, oon, oon nyt nujerrettu, näin on
Oon, oon, oon nyt nujerrettu, näin on

Pakko mennä, pakko mennä, pakko mennä, pakko mennä
Pakko mennä, pakko mennä, pakko mennä, pakko mennä
Pakko mennä, pakko mennä postiin taas

Kun hän valloittaa, se kaikki käy luonnostaan
Ei hyökkää, ei rynni, kunhan on noin vaan
Aseista mut riisuu, saa polvilleen
Postissa, postissa niin aina käy uudelleen