1. Kuva Maalaismaisema (Bučas)
2. Kuva Suoran toiminnan mies (Revelation)
3. Kuva Pois (Más (Run))
4. Kuva Naarmutettu (Karcolás)
5. Kuva Viimeinen juna (Breathe Slow)
6. Kuva Noita (Egy percig sztár)
7. Kuva Suklaapatukka (Moment And Tomorrow)
8. Kuva Sulhasen hauta (A legnagyobb hős)

~~~~~~~~~~

Maalaismaisema

On suuntanani mummon farmi
Saan siellä olla kunnon mies
Lähiseutu hönkii charmii
Oi, mutkaiset tiet

Minä olen tullut Pelloon
Nään alastoman serkun taas
Se kesannolla soittaa kelloo
Niin kuin ennenkin

Mun porsas ja lammas ja lehmä
On vastassa kun mä saavun

Majoitun mun vanhaan huoneeseen
Nään sängyn alla äidin ruumiin
Pikkuhiljaa mulle valkenee
Ei mikään ole ennallaan

Syö porsaan mun lammas, ja lehmä
Jää sorkastaan kiinni rautaan

Hirtettyinä on palleistansa puuhun
Miesväki: isä, vaari, setä sekä meidän kukko
Äidin kanssa sängyn alta mummi löytyi
Tajusin, aika nyt on kauas juosta, juosta, juosta

Porsas on kuollut, myös lehmä
On haudassaan melkein kuollut
Vain lammas on täällä
Se serkun kaa jauhaa heinää

~~~~~~~~~~

Suoran toiminnan mies

On sota alkanut
Se kaunopuhein peitetään
Ja syyttömiä syyllistetään
Ja likvidointi käynnistetään
Se kaunopuhein peitetään

Nyt sanoista, sanoista, sanoista, sanoista
Siirryn tekoihin
Väkivalta, se on valtaa, sananvaltaa

Oon suoran toiminnan mies
Suoran toiminnan mies
Oon suoran toiminnan mies
Suoran toiminnan mies
Oon suoran toiminnan mies

Ei armoa!
Vain voimaa kun ymmärretään
Kidnappaan, kidnappaan kaiken pään

Kun kiristän, kiristän, kiristän, kiristän
Peukaloruuvejaan
Luita murtuu? Tahto murtuu? Kumpi murtuu?

Oon suoran toiminnan mies
Suoran toiminnan mies
Suoran toiminnan mies
Oon suoran toiminnan mies
Oon suoran toiminnan mies

Maanpetturi
Ja ahneuden orja!
Paras kuunnella tarkkaan
Ja henkiriepusi ehkä säästyy

Todisteita lahjuksista kyllä yllin kyllin piisaa
Jos Enterille sormi lipsahtaa
Lähtee aineisto kaikkiin medioihin

Tarjoan pakotienkin, muuta pakotietä ei näy
Tein viimeisistä virkatoimistasi luettelon, jota seuraa tarkoin:
Pois joukot valloitussodista, joita käydään syyttä
Valta takaisin niille, joille se myös kuuluu
Anna kansalle kaikki
Joka penni, jonka kansalta vääryydellä ryöstit

~~~~~~~~~~

Pois

Kuulit lähdön askeleet
Aivan yllättäen
Syytä sulle kerro en
Miks lähdin

Toivon sulle parasta
Missä oletkaan
Kuitenkaan se mä en oo
Jos uskot että jaksan
Mennä läpi kaiken
Ilman apua, et tielläni oo

En saavu luokses
Mä toista kertaa
On päätös selvä, selvä, selvä

En saavu luomaan
Suhdetta kantavaa
On päätös selvä, selvä, selvä

Sut pyyhin heti pois, pois, pois kun vien
Sut elämästäin pois, pois, pois nyt vien

Huomaat vielä aikanaan
Päätökseni syyt
Kaipaat silloin vähemmän mua kuin
Nyt, nyt, nyt on aika päättää
Suhde perusteeton
Heitän sulle jäähyväiset, kun lähden täältä

Ei auta itkee
Mä lähdön jo tein
Sun kasvojas nää, en nää, en nää

Se voi satuttaa
Kun lähtee yllättäen
Mun kasvoja nää, et nää, et nää

Mua säälitä ei, ei, ei lainkaan
Mua säälitä ei, ei, ei lainkaan

Nyt on aika päättää
Suhde perusteeton
Heitän sulle jäähyväiset, kun lähden täältä

Mä lähdön jo tein
Aa…
Se voi satuttaa
Kun lähtee yllättäen
Mun kasvoja nää, et nää, et nää
Mua säälitä ei, ei, ei lainkaan
Mua säälitä ei, ei, ei lainkaan

Sut pyyhin heti pois, pois, pois kun vien
Sut elämästäin pois, pois, pois nyt vien
Mua säälitä ei…

~~~~~~~~~~

Naarmutettu

Kun tuolillain kyhnötän
Tuijotan vain lehteen
Kai rohkeaa mä esitän:
Ulos meen sateeseen

Annan taivaan kastaa
Voin mielessäni huutaa

Niin särkyvää ja häilyvää
Miks aina onni multa kielletään
Raa'asti riistetään?

Näät eessäpäin mut alla päin
Sä sydämeeni iskun kohdistat
Sanoillas sen naarmutat
Jään lyötynä varrelle tien...

Oon toivoton, kuin tajuton
Sain valtavat ruhjeet
Prinssi Uljas muuttui
Hän kuorensa riisui

Niin särkyvää ja häilyvää
Miks aina onni multa kielletään
Raa'asti riistetään?

Näät eessäpäin mut alla päin
Sä sydämeeni iskun kohdistat
Sanoillas sen naarmutat
Jään lyötynä varrelle tien

Ehkä vielä löydän lääkkeet...

(Aaa... aaa... aaa...)

Niin särkyvää ja häilyvää
Miks aina onni multa kielletään
Raa'asti riistetään?

Näät eessäpäin mut alla päin
Sä sydämeeni iskun kohdistat
Sanoillas sen naarmutat
Jään lyötynä varrelle tien naarmuineni

~~~~~~~~~~

Viimeinen juna

Yksin seison asemalla
muiden ihmisten keskellä.
Yksin seison,
tuskin hengitän.

Pois lähden,
Vaikken haluaisi jättää häntä.
Mutta pakko mennä on,
muuten elää en voi.

Rahaa on saatava,
joten lähden pois.
Hän ei tulut edes hyvästelemään,
vaikka pyysin.

Ehkä kaikki turhaa on?
Häntä kaipaamaanko jään?
Mutta en voi odottaa enään...

Kun viimeinen juna lähtee,
pakko mennä on.
Jättää kaikki taakse,
mikä tuttua ois.
Juna lähtee,
kysymättäni.
En voinut jäädä odottamaan enään..

Yksin istun kyydissä,
eikä kukaan puhu minulle.
Niin kuin ennen,
istut vierelläin et.

Kaikki muuttunut kohta on,
hän ei ole siinä,
enkä minä siellä.

Juoksisin,
minä kai takaisin,
jos vain voisin,
mutta pakko on mennä.

Kun viimeinen juna lähtee,
pakko mennä on.
Jättää kaikki taakse,
mikä tuttua ois.

Kun viimeinen juna lähtee..

~~~~~~~~~~

Noita

Tahdotko kuulla kun tummuva yö
Ilmoille kuiskuttelee?
Tahdotko nähdä sammakon työn
Prinssinsä ruumiiseen?

Hivelee sun silmää mun sauvani suuruus
Roiskin uutterasti ympärilleni taikaa

Kissa on musta ja pissa on kusta kun keppini heilahtaa
Mä olen noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

Juusto on kuuta ja lentävä luutani kantaa kun liikun
Mä olen noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

Ylpeys on tylsynyt ies
Rakkaus on kaartuva tie
Kauneus on haiseva, ruttuinen mies
Latteuskin taidetta lie

Käy noidatkin haikuja kirjaamaan
On pullollaan yöt sanaa
Valloillaan on säikeitä ja kalmaa karmivaa
Aika on nyt näyttää ketkä käyttää valtaa

Kissa on musta ja pissa on kusta kun keppini heilahtaa
Mä olen noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

Juusto on kuuta ja lentävä luutani kantaa kun liikun
Mä olen noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

Kissa on musta ja pissa on kusta kun keppini heilahtaa
Mä olen noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

Juusto on kuuta ja lentävä luutani kantaa kun liikun
Mä olen noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

*ikiaikaisen perinneloitsun ensimmäinen osa joka aiheuttaa lemmikkihiirille kaljuutta korvien alueelle*

Kissa on musta ja pissa on kusta kun keppini heilahtaa
Mä olen noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

Juusto on kuuta ja lentävä luutani kantaa kun liikun
Mä olen noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

Noita, noita, noita
Nyt loitsuttaa

~~~~~~~~~~

Suklaapatukka

Ei tarvittu siihen
kun vain
euro ja viisitoista
senttiä

Nyt kaupasta
iloisena ulos tuun
on mulla patukka
ja siitä
nautin

Siitä maistelen
hymyillä suin
nuolen
suklaa pintaa
nautin mausta sen ihanasta....


Suklaapatukka,
ihana oon,
syön sen,
niin kuin pitzan aamuisin.
Suklaata,
on pinnalla,
täyte
marmelaadia
voiko olla parempaa...

kerran patukan pudotin,
itkin koko vuoden,
sen perään itkin vaan,
ostin uuden kuitenkin,
suklaapatukka,
on minulle henki
ja elämä,
ja kuolen sen vuoksi...

Siitä maistelen
hymyillä suin
nuolen
suklaa pintaa
nautin mausta sen ihanasta
patukkahan se vain on,
mutta
mulle henki
ja elämä

Suklaapatukka,
ihana oon,
syön sen,
niin kuin pitzan aamuisin.
Suklaata,
on pinnalla,
täyte
marmelaadia
voiko olla parempaa...

~~~~~~~~~~

Sulhasen hauta

Näin maatuu viimeinen syksyn lehti
Kaamos aikaisin mieleen ehti
Mies on jo kolmatta vuotta poissa
Soi aamuvirsi ikkunoissa

Päiväkirja pöydän päällä
On päällystetty nyt kuivaräällä
Flunssainen nainen siihen niisti
Keittiö on muuten täysin siisti

Vaan muutosten aika on koittava kohta
Kunhan seinästä löytyy se heikko kohta
Ilman salaista piilopaikkaa
Ei varmaan voisi täällä ketään naittaa

Kuka on löytänyt sulhasen haudan?
Heittänyt tuhkat alle lattialaudan?
Talosta tuskin enää löytyy rauhaa
Vintillä jos tuttu ääni pauhaa

On koittanut talven ensihalla
Talo harmaa seisoo taivaan alla
Kenen on vuoro pestä pyykki?
Kuolioon kiertyy lemmenvyyhti

Puisto, ja penkillä nainen heikko
Nyt vanhaa miestä korvaa peitto
Ei auta enää lohtumuisto
On tulos aina mielen luisto

Nyt nainen ei ole villi tai nuori
Kotikonnussa odottaa pyykkivuori
Rouvan työ on melko julmaa
Jos hän miettii yhtä pulmaa...

Kuka on löytänyt sulhasen haudan?
Heittänyt tuhkat alle lattialaudan?
Talosta tuskin enää löytyy rauhaa
Vintillä jos tuttu ääni pauhaa

Kuka on löytänyt sulhasen haudan? (Mietipä vaan…)
Heittänyt tuhkat alle lattialaudan?
Talosta tuskin enää löytyy rauhaa (Mietipä vaan…)
Vintillä jos tuttu ääni pauhaa

(Mietipä vaan...)
(Mietipä vaan…)

Kuka on löytänyt sulhasen haudan? (Mietipä vaan…)
Heittänyt tuhkat alle lattialaudan?
Talosta tuskin enää löytyy rauhaa (Mietipä vaan…)
Vintillä jos tuttu ääni pauhaa

Huomenna saapuvat ne virkamiehet (Mietipä vaan…)
Jotka hymyillen käyvät läpi kaikki paikat
Tämä on heille vain yksi kerta (Mietipä vaan…)
Jolloin ne hääkuvat ja veitset, puukot, köydet, kaikki ulosmitataan

~~~~~~~~~~